Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 396 ggr
Evelina!
0

Börja med raskanin igen - vilken ras?

Jag fick tidigare i år pga sjukdom dra ner på djurantalet och omplacera mina tidigare raskaniner (rex, liten rex och belgisk hare) som jag hade till hoppning och utställning. I dagsläget mår jag bättre och skulle vilja återuppta raskanin-intresset med utställningar osv och funderar då på Vilken ras? jag ska välja. Har fått erbjudande om att köpa riktigt fina exemplar utav orange och lilla tysk scheck. Funderar fram och tillbaka då jag dels vill ha en rolig kanin att ställa ut, men även att hoppa med och på sikt använda i mitt lilla, lilla framtidsprojekt - att avla fram obesläktade, duktiga hoppkaniner om kaninen ifråga har rätt inställning och de övriga kvaliteter som finns för att vara en bra hoppkanin. Rent spontant vill jag ha den lilla tyska schecken, då rasen är ovanlig och är så snygg i sig själv, men samtidigt riskerar jag att få en tung och otymplig kanin som är svår att göra annat med än att ställa ut. Har även stött på flera trevliga exemplar av rasen. Orange har jag alltid tyckt varit en häftig ras pga färgen, men vet inget om hur de är i sättet. Tacksam för svar, även om det mest lutar åt att jag avstår båda kaninerna då mitt intresse främst är inriktat på hoppning.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Candy123
0

Jag tänkte på hålländare när jag läste texten, men jag har inte så mycket att säga om rasen eftersom jag aldrig ägt en hålländare, men däremot så hade en granne en holländarkorsning och han var väldigt duktig på att hoppa :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Evelina!
0

Holländare går tokbort, det är bara dessa två raser det står emellan.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Cindy S
0

Kanske leta efter en individ som passar dig bland dessa raser, en äldre som ägaren vet är hoppsugen.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -