Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 1812 ggr
Cindy S
2

Ta-Sia - bildtråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ta-Sia. Fransk vädur, född 13 april 2014. Hon delar födelsedag med min pappa. Där sparar man in pengar på gemensam tårta ;)

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Vovisch nr2
0

Följer ofc!😘

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Cindy S
0

ofc?

Det slog mig just "Jösses, jag är djurägare igen!"

En dvärghamster och en jättekanin, haha, fin kontrast.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Zabbio
0

Vacker :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Vovisch nr2
0

#2 Ofc= Of course=självklart 🙂

Cindy S
1

#3 Visst är hon? Det tog mig ca 3 sek när jag fick veta att hon är en jätte att behålla henne då. #4 Aha, där lärde man sig något. Jag ska ta bra bilder sen. Hoppas hon vågar sig ut imorgon.

Jessica Jones (2015-)

Surpan
0

Väldigt fin! 🙂

/Surpan

WilmaU
0

<3 Följer, supervacker!<3

MVH Wilma

Cindy S
0

Visst är hon. Jag är hundvakt hela veckan hos min mamma och kan bara vara hemma 3 timmar per dag, men hennes bur har lagliga mått nu i alla fall. Jag ska ladda upp några bilder och en video imorgon. Det är svårt att få bra bilder när vi inte känner varandra väl. :) Jag hoppas hon vill utforska rummet imorgon.

Jessica Jones (2015-)

Cindy S
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hon har blivit blygare, och hon har inte vågat/kunnat hoppa ur buren till resten av hennes Hage, så det blir inga närbilder. Bara det här filmklippet jag tog första dagen.

Nu ligger hon och sussar så söt.

Finns det någon tablett man kan ta emot hökänslighet? För jag känner mig tjock i halsen. Vore ju typiskt om man hade höallergi… Jag får lov att pröva allergitabletter.

Jessica Jones (2015-)

Cindy S
0

Hennes bur. Burbotten är 18cm hög och hon har inte hoppat över än. Jag ska försöka få tag på något att lägga som bro, men undrar ifall jag kan knippsa upp ett hål utan risken att hon gör illa sig på kanterna :/

Jessica Jones (2015-)

kaninjosse
3

#10 Det är en kanin vi pratar om, den kommer hoppa över kanten lätt :) Testa att sätta henne utanför burbotten och se om hon hoppar in dit

Cindy S
1

Ok, då skippar jag det. Jag tror hon är väldigt rädd för golvet, men jag ska pröva. Hon har hoppat undan från mig idag, så jag vill helst inte ta tag i henne då jag inte har vana av att lyfta kaniner, men hon måste ju vara rätt så olycklig i den lilla buren.

Jag hade hennes vattenflaska i hagdelen men den hade hon inte druckit från under hela natten och morgonen, så när jag satte den på rätt plats drack hon mycket. Hon har bara bott ute så allt måste vara konstigt för henne.

----

Nu prövade jag. Hon hoppade tillbaka på en gång och la sig ner. XD Men hon verkade inte reagera så mycket på min klumpiga lyftning och nu vet hon ju att hon inte kommer glida runt i hagen.

Det visade sig också att hon hade kissat mycket i höhögen, så nu har jag flyttat toaletten dit. Vi får se om det duger.

Jessica Jones (2015-)

Zabbio
1

Kortison-nässpray och allergitabletter funkar oftast mot hösnuva.  Testa att ha höet i en höhäck, använd handskar när du hanterar det, och ha påsen instängd, så kanske du klarar dig bättre. I höhäck sprids det inte lika mycket, och om du inte får massa hö på händerna så är det mindre risk att du drar upp det till ansiktet sen :) En rejäl höhäck som inte behöver fyllas på så ofta kan ju vara en fördel.

Cindy S
0

Jag ska pröva handskar, medicin och se om det blir bättre. Höhäck ska jag se om djuraffär eller Granngården har.

Jessica Jones (2015-)

Zabbio
1

Köp IKEAS plastpåsehållare som höhäck :) Och fäst över toahörnrt. Den är både billigare och bättre än de små i djuraffärerna.

Cindy S
2

Så  roooligt att sova när hon bökar runt.

Men imorgon blir det en transportbur som hus :)

Jessica Jones (2015-)

Cindy S
0

Hon har nosat lite på transportburen men vi får se ifall hon kommer tycka om den.

Jag hoppas hon kommer att våga gå ut på golvet snart. Det blev plötsligt väldigt trångt i buren.

Jessica Jones (2015-)

Cindy S
0

Jessica Jones (2015-)

Cindy S
1

Ok, att ladda upp flera bilder på en gång verkar inte gå…

Jessica Jones (2015-)

Cindy S
1

-

Jessica Jones (2015-)

Cindy S
1

.

Jessica Jones (2015-)

[Lollo1402]
1

Så söt hon är! Nu är jag avis på dig!

[Lollo 97]
0

Så vacker 😍 P.s Älskar fransk vädur.

Cindy S
0

Jag hade jättetur med henne. Hon är lite skygg än, men vacker att titta på under tiden vi lär känna varandra,

Jessica Jones (2015-)

Cindy S
0

.

Jessica Jones (2015-)

Svado
2

Men åååååååå !

Hon ser ju på pricken ut som min svarta frasse hona Helga här hemma, född 29e april nu i år. Vad roligt, min är dock totalt orädd för allt o ser hela huset o trädgården som sin egendom o tar för sig. Hon är ju iofs född här o har kännt oss i familjen sen dag ett.

Ser verkligen fram emot mer bilder på din tjej, är så kul o kunna se skillnader o likheter, just eftersom de är nästan jämngamla o har samma färg å :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

[Lollo1402]
0

Åh! Hon är så himla söt!

Evelina!
0

Din Ta-Sia är verkligen så himla vacker! Verkar ha fått ett toppenhem hos dig dessutom!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Cindy S
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Tack, visst är hon vacker. Jag hade tillgång till en ok kamera förra månaden så här är några fler bilder.

Jessica Jones (2015-)

Cindy S
0

Mitt och Ta-Sias rum.

Jessica Jones (2015-)

Cindy S
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Vaaaacker, men Gud vad jag hatar att kameran hade usel röd öge funktion(om den ens hade det). Kameran skickades tillbaka efter jag prövat den.

Jessica Jones (2015-)

Cindy S
0

Jag har så många kort, jag får välja de bästa. Men det finns ingen jag är riktigt glad över.

Jessica Jones (2015-)

Vovisch nr2
0

En sånn toalåda har jag också!🤪

Cindy S
0

Bruttan har skön sovstil. Synd att jag inte fångade på bild när hon ligger helt avslappnad på sidan, som om hon är död.

Living World träleksaken var bortslängda pengar, den kastar hon bara omkring när hon vill ha godiset inuti.

Jessica Jones (2015-)

Cindy S
0

*nosa, nosa* Finns här mat?

Sedan hon lärt sig att hoppa upp på transportlådan så ger jag henne mat ibland, försöker träna kommandon. När jag går förbi och tittar på henne händer det att hon hoppar upp och börjar leta mat.

Jessica Jones (2015-)

Cindy S
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Och våra två rumskamrater.

Jessica Jones (2015-)

Brillo
0

Hon är så himla söta. Franska vädurar är otroligt söta (: rumskamraterna var riktiga godingar de med (:

Brillo
0

Hon är så himla söt ska det stå. Inte söta.. jävla mobil..

Cindy S
0

Hon är så söt att hon förtjänar en till bokstav.

Jessica Jones (2015-)