Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 831 ggr
The Animallovers!!!
0

Räcker måtten till två kaniner?

Hejsan! Räcker dessa måtten till två kaniner, långsida: 150 cm, kortsida 73 cm och höjd har jag ej mätt men det är iallafall över 50 cm! Och två sitthylllor. Och de kommer förhoppningsvis få vara i en Hage med starkt tak på dagen. Jag har läst på Jordbruksverkets hemsida men fattar ingenting. Hoppas ni kan svara. Tacksam för svar/ en undrande kaninägare som såååååå gärna vill ha en kompis till sin ensamma kanin😕

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

The Animallovers!!!
0

Men de kommer alltid ha tillgång till buren också ju

Fridaaaa
0

Är det dvärgkaniner? Det är lagligt men kan man ha större hade jag förespråkat det. För hade två dvärgkaniner under 2 kg i en 150x60 och tyckte det var litet.

(Emojisymboler syns inte för alla så du tänker på det, är ett frågetecken med ruta runt bara).

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

The Animallovers!!!
0

Tack för snabbt svar #1 Ja precis, till dvärgkaniner. Enligt mig går det att få det mycket större då jag gärna vill bygga en bur i friggeboden men mamma och pappa vill ju inte det såklart:(

farvendal
0

Tror den storleken blir jättebra till två dvärgisar :)

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

The Animallovers!!!
0

Jaha, jamen vad bra då!:D Och sorry, menade #2, hehe

[hattifnatten]
0

Inga problem!   Klart att det är bättre ju större det är, men det är godkänt och helt ok!     Av erfarenhet är det av otroligt stor betydelse att kaniner har sällskap av en annan kanin, särskilt utekaniner.     Skulle verkligen förespråka en kompis till kaninen,  med vissa undantag, hanar trivs inte tillsammans.

The Animallovers!!!
0

Kollar på denna buren om jag får en till kanin så ska hon bara bo i denna så länga vi sätter ihop dem. Den ser ganska liten ut, men vad tror ni? Jag vill ju helst bygga själv men då måste jag får hjälp och jag vill inte lägga allt på pappa för då kommer han inte låta mig få en till kanin. Det finns många med två övningar också, är det bra burar?

The Animallovers!!!
0

Jag får inte med bilden…

Fridaaaa
0

#8 Länka? (man får ändå inte ta bilder från nätet)

The Animallovers!!!
0

Vet ej hur man gör… Men om ni söker på "kaninburar zooplus" på Google så går ni in på zooplus och då är den nog där nånstans. Den hetr outback Classic kaninbur och har ingen undervåning;)

Fridaaaa
0

The Animallovers!!!
0

Ja, precis. Jaja, jag ska bara ha en kanin där en kort tid. Skulle ALDRIG få för mig att stoppa in två kaniner där;)

[Lollo1402]
0

Som de andra säger så är det lagligt:) Tror att vi har de måtten på vår hemmabyggda bur, lite större, men skulle inte få plats med mina dvv där! Då min ena är lite stor! Haha:)

The Animallovers!!!
0

Jaha, så en hermelinblandning(ganska liten) och en dvv får inte plats i min bur? Alltså inte den på zooplus;) För jag tänkte nämligen köpa en dvv OM jag nu får en till.

[Lollo1402]
0

#14 Om du menar det jag skrev, så får de plats! Bara det att vår bur som vi har byggt lite skumt! Då ena delen blev pyttepytte:) Så jo, det går att ha dina kaniner där i!

The Animallovers!!!
0

Här kommer en bild på min hemmabyggda bur! VI SKA BYTA NÄT, bara så ni vet. Och så hoppas jag att vi ska bygga hagen större.

Fridaaaa
0

#14 De får plats i den du har men som sagt jag tycker personligen den är något liten. Hade en dvv rex (runt 1,6 kg) och en lejonkorsning (runt 1 kg) i en 150x60 bur när ja hade dem inne och kändes litet till dem två.

The Animallovers!!!
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

.

Fridaaaa
0

#18 Hönsnät är inte så säkert mot rovdjur så du tänker på det.
Det går inte att göra så att kaninerna kan gå där dygnet runt i hagen? Fixa tak och botten på hagen?

The Animallovers!!!
0

Ja, jo, jag vet. Vi ska byta ut det när vi bygger så att de kan vara där på dagen, vågar inte ha dem ute på natten.

The Animallovers!!!
0

Oj, bara halva bilden kom med på andra bilden…