Hur fäster ni kompostgallren?
Igår gjorde vi slag i saken och byggde ut Kolans bur med kompostgaller. Så nu har hon som en liten Hage utanför buren. Jag fäste kompostgallren med buntband i hennes vanliga bur men vill sen ha som en grind in så det blir lätt att öppna och stänga ett av kompostgallren. Likaså vill jag egentligen fästa kompostgallren i buren med något annat för att det blir himla meckigt när man man ska städa och klippa upp och göra om allt (om man ska lyfta bort burgallret). Hur har ni andra gjort? Jag var iväg och köpte karbinhakar som jag tänkte att man kanske kan använda och knäppa fast i buren samt ha som "grindstängare". Hur har ni andra gjort?
Jag andvänder spiraler.
Karbinhakar låter ju ultimat för det du vill använda dem till! 🙂
Mina kompostgaller sitter fast med buntband, men jag särar väldigt sällan på dem så det blir ju inte så mäckigt för mig.
http://www.clasohlson.com/se/Universalkl%C3%A4mma-Cocraft/Pr407211000 jag använder sådana här där jag behöver kunna öppna och stänga gallret.
Jag har buntband på de "fasta" delarna och sedan karbinhakar där jag vill kunna öppna hagen. Funkar super!
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Har bundband, finns de som man inte behöver klippa upp utan går att ta av och på som man vill
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
De som #3 länkade till var nästan ännu smartare där man ska öppna. Kanske ska köpa på mig några såna och testa vad som funkar bäst (: de kostar ju inga hutlösa summor (: släpper ut henne några gånger om dagen och har en 6 årig dotter som gärna vill öppna och stänga själv utan större problem så det måste vara ganska enkla lösningar. Vette tusan om inte de där klämmorna är enklare då ;) fast har också en 2.5 åring som iofs kanske då kan öppna buren och släppa ut Kolan utan att jag ser. Det är nog värt att testa iaf. Tackar för tipset (:
De är väldigt tröga så tror inte du behöver oroa dig för tvååringen :)
Jag använder spiraler och ståltråd hårt lindat, men tycker att ståltråden sitter hårdare :)