Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 431 ggr
julia12313
0

Konstigt beteende?

Hej allesammans! Jag börjar bli orolig över min hermelin kanin. Hon har börjat ha 1 öra upp och det ena vill liksom inte hänga med, det ligger platt ned. ( Hon brukar alltså ha båda öronen resta ) detta har bara pågått idag, har iallafall inte sätt något sådant tidigare, men jag blir lite orolig.

Jag kollade i hennes öra och såg inga konstigheter, inga röda hörselgångar eller ställen utan päls och liknande. Hon gör heller ingenting om jag rör vid örat, och om jag skapar ljud så riktar hon genast båda frammåt, men sedan läggs det ena ner igen…

Har någon varit med om något liknande? Kan det vara en inflammation påväg? Tack för svar!

Vovisch nr2
0

Är han rensasig? Om han har t.ex Dvärgvädur i sig kan de ju vara dem gener som kommer fram?

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[Lollo1402]
0

Min hona gör så hela tiden! Men hon är lejonhuvad kanin, lejonhuvad dvärgvädur och dvärgvädur;) Så det är helt normalt om den inte är helt renrasig, alltså inget att oroa sig för!

[Sockertoppens_kaniner]
0

Säger som de andra. Är hon inte renrasig så är det bara andra raser som spökar! Inget farligt! :)

julia12313
0

Okej vad bra! Tack för alla svar, var lite orolig där ett tag :)

Vet däremot inte om hon är renrasig i grunden eftersom jag gjorde misstaget av att köpa henne ifrån arken zoo vid 9 års ålder. Men eftersom hon inte har några andra symtom så hoppas jag att det är det som är problemet! Kommer nog ändå hålla lite koll på örat, men somsagt, tack för alla svar :)

[Sockertoppens_kaniner]
1

#4 Ja, är hon köpt på djuraffär, är det ju inte så konstigt om hon är blandras. ;)