Innekanin -> Utekanin i sep?
Tjoo gott folk!
Jag tog emot en kanin av en vän som inte kunde ha kvar kaninen för en vecka sen, den är född i juni ungefär och har inte varit ute så mycket sen dess. Jag hade tänkt att ha henne ute på heltid.
Skulle vilja veta om jag kan göre henne till en utekanin nu såhär sent under året? (september)
Har henne i min nybyggda utebur under dagarna, pälsen blir lite annorlunda när jag sätter ut henne, ungefär som om hon ser lite frusen ut.
En sak till jag tänkte på är att tror ni hon gillar om man köper en kaninvän till henne? Typ en hona från samma djuraffär. Tänkte att hon kanske har lite roligare om hon har en polare =)
Buren är stor så två kaniner borde få väl plats. (L= 200, B=70, H=50)
/Wigge

Det är nog liite sent att göra henne till utekanin nu, vänta hellre tills i vår. :) Det där med kaninvän.. Det kan ju både gå bra och dåligt, om de inte alls kommer överrens. Och om man har två kaniner tyr de sig ofta till varandra och då blir de inte särskilt tama gentemot människor. Men man gör som man själv vill. :P
Är nog för sent för att sätta ut henne nu så du bör nog ha henne som innekanin tills i vår.
2 honor bråkar ofta med varandra och man brukar inte rekomendera att ha 2 honkaniner ihop, även om ett fåtal funkar.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

jasså , trodde att just 2 honor var det som fungerade ihop. men men.
Kan man ha henne i uteburen under dagarna endå? den står på en altan så det blåser inte mycket osv
#3: Det är kastrerad hane + hona som brukar funka :) Varken hane + Hane eller Hona? + hona brukar fungera särskillt bra, även om hane + hane nog är det som funkar allra sämst vanligtvis.
Under dagarna kan hon nog vara utomhus men på nätterna sjunker temperaturen så mycket att man får lov att ta in henne. Fast när det blir ännu kallare ute (beror förstås på vart du bor, är ju mycket kallare i norrland tex) så bör du inte ha henne utomhus allt för långa stunder om dagen beroende på hur kallt det är :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Östergötland =) inte så kallt på vintrarna. Men självklar åker hon in om det blir för kallt =)
Tack för hjälpen!

Jag tror att det är lite sent för henne att bli ute-kanin så här sent på året, eftersom ifall hon har varit innekanin innan, så har inte byggt upp nån vinterpäls! :D Men i vår kan du nog släppa ut henne! ^^ Lycka till! (:

Ja, det är som sagt lite sent att sätta ut henne nu kanske….fast jag vet iofs inte hur varmt det är där nere nu:b I Kiruna är det kallt iaf:b Fördelen med om du skaffar en kompis till henne är ju att dom kan värma varandra å så (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Precis som de andra säger så är det nog försent nu:S För då hinner inte kaninen få vinterpäls och kommer då nog att frysa ihjäl

var inte oroliga =) Hon kommer inte få vara ute om det blir för kallt.¨
Och absolut inte på nätterna.

Riktlinjen är: Det fåt INTE skilja mer än 10 grader från inomhustemperaturen till den kallaste temperaturen på natten. Ex jag som har ca 23 grader inomhus kan då sätta ut en kanin om den kallaste temperaturen vid gryningen/natten är över 13 grader. Så säg att jag bodde i skåne nu skulle det inte vara några problem (pendlar däremellan) eftersom det var 19 grader på dagen och 15 grader på natten. Sedan ska man självklart inte sätta ut en kanin för sent på året om man kan tänka sig att stora temperaturskillnader är på väg, då sätter man kaninen i en situation där hon/han inte har en channs. Men som sagt, skulle jag bo i skåne nu skulle jag helt klart satt ut en kanin om det skulle behövas :)