Har hittat en kanin idag
vill ha lite tips? om hur man tar hand om dem. Var på djuraffären och fick iallafall berkäftat att det inte var en harpalt! 
De tyckte att det skulle räcka med att ge den hö och vatten.
Vi har satt upp lappar i närområdet och hoppas på att nån har "tappat" den när de var ute och vill ha tillbaks den.
Nåra tips? på var man annars gör av den om ingen ägare hör av sig?

läs artiklarna. (:
om ägaren inte hör av sig kan du skänka den/sälja den till någon som du vet är kaninintresserad som du tror skulle kunna ta hand om den.
annars kan du ge bort den till "kaninhem", dvs. såna som tar emot hemlösa kaniner och tar hand om de och fixar nya hem osv.

Tack!
Ok, så det finns "kaninhem" iallafall, vet ju att det finns katt och hunddito så jag hoppades att det skulle finnas till kanin också. Kan ju tillägga att barnen bearbetar sin pappa för fullt här hemma, kanske de lyckas om ingen ägare dyker upp. På djuraffären trodde de att det skulle vara ett under om nån kom…
Hastar vidare till era artiklar…
Skickar med en bild på kaninen, tyvärr var den rätt dålig

Kaninhem? Vars finns det? Vet att det finns för marsvin (Eragons tex), hundar & katter men visste inte att det fanns för kaniner.
Bor kaninen ute eller inne hos dig?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Nä har den i en stor genomskilnig låda av plast. På djur affären sa de att det är ju bättre än att vi inte tog hem den. Får fixa nåt bättre om ingen hör av sig och maken faller för barnens tjat.

#3 - Jag menar omplaceringshem. xD
jag fick inte fram ordet när jag skrev min "kommentar" :P , så jag skrev "kaninhem". x)

Har du bild på den?

Här kommer bild på lådan med kaninen Molle. Den är lite mörk men det var så dåligt ljus i köket…

förresten, nån som vill gissa på vad det är för sorts kanin?
Enligt djuraffären var den säkert några år gammal. Den är extremt kelig och väldigt lugn! Ingen räddhare alls. 
söt den var :)

#8 En dvärgvädurskorsning skulle jag tro:)
Väldigt söt! Hoppas ni hittar ägaren

Ja visst är den, hur någon kan släppa ut den för att de ledsnat är obegripligt!

Aha, dottern satt och kollade på kaniner på nätet och kom fram till att det nog var en vädurskorsning hon med. Men jag trodde att de hade mycket längre och hängande öron juh!
Det är ingen rex då?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Tyckte också att det såg ut som en rex ^^
Hur känns pälsen?
- Mvh Emma

Läste lite om rexen, men den är inte tät och tjock, däremot jättemjuk…kanske nån korsning då?
Hermelin trodde dottern också, men där läste jag nu att öronen inte ska vara längre än 7 cm och jag tror de är närmare 10 cm

En hermelin är det inte iaf (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Jätte fin :) Hoppas ni hittar ägaren.
Hoppas det går bra och tur att du fick syn på den, man vet ju aldrig vad som kunde ha hänt annars.. "/ Var h*n mager?

#19 Njae, tror inte det, men där vi hittade den fanns mycket äpplen…De på djuraffären sa iallafall inget om det, jag vet ju inte hur en kanin ska se ut, men jag tror nog den är lagom.
Idag har vi haft den lös i köket och den verkar rätt lugn och fin. Ordentlig i lådan också, kissar i ett hörn så det är lätt att bara byta ut det blöta och lägga in nytt sågspån. Vi var på loppis idag och köpte en drickflaska för lådan är ju inte så vansinnigt stor så jag är rädd att Molle skvimpar ut vattnet. Men jag har ännu inte sett att han dricker ur den. Barnen tycker att han är roligare än gerbilerna, för min del får han gärna stanna, hoppas vi kan övertala maken att det inte är så mycket värre att ha 6 djur än fem? Barnen har nämligen i somras fått fem gerbiler efter att ha tjatat om djur i flera år!
Du har ingen uppfattning om hur mycket kaninen kan tänkas väga eller hur stor den är?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
kan ni inte försöka göra ngn annan tillfällig inhägnad för tycke rplastlådan ser väldigt liten ut dem måste iaf kunna sträcka ut sig när dem ligger ner.. Annars bra ni tog hand om den:) själv hittat och tagit hand om 2 st, mend em har fått bi kvar här;)

Gissar att Molle väger 2-2,5 kg och är drygt 30 cm lång när han ligger ned. Pälsen är en 2 cm lång och jag skrev igår att den inte är tjock men den är faktiskt ganska tjock. Inte för att jag har nåt att jämföra med förstås. 
Jo, vi ska försöka med nåt annat större, men vi släpper ut honom i köket rätt ofta så han får röra på sig. I lådan kan han lägga sig raklång, framför allt nu när vattenskålen är borta. Han dricker bra ur flaskan ser jag nu också!

*putt* Tina A!
har måttat Molle nu…se inlägget ovan
Bifogar nya bilder, här kommer den första

Vad söt. :D

Ah, den var ju lik den grå sobeln (förutom färgen då)…kanske det är rex och dvärgvädurskordning då? De första rexarna var inte så lika men några på slutet och ffa grå sobeln kändes klockrena!
På ryggen har han en tunn mörk rand som är formad som en fårfäll ungefär. Det ser ut som om han skulle ha en fläck av nåt slag, men det är så identiskt format så det måsta vara i hans päls.