Kastrering - eller egentligen efteråt.
Läste att man SKA se till att veterinären skickar med nåt Metacamp ( smärtstillande ). Gör inte alla det? Den 17 november kastrera Dumle. Jag vill inte uppvaktas mer på detta viset, och han tycker nog att jag är tråkig… Hoppas det lugnar sig. Min fråga. När vi kommer hem. Inget spån i buren läste jag, bättre med handdukar.någonting annat att tänka på ? Vänlig hälsning.!
Jag hade tidningspapper, bytte 3-4 ggr/dag.
Inget hus/sitthylla första dagarna ifall de slår upp det.
Inte mycket slickande på såret som blir.
Kaninen måste komma igång och äta ordentligt, jag köpte med Critical care och stödmatade samma dag som kaninen kom hem samt dagen efter.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack snäll. Hur var det med smärtstillande?
#2 Finns nog inget som säger att de måste skicka med tyvärr.
Jag kastrerade min kile för två månader sedan och allt gick bra :) i hans bur har han en matta och då hade han toalätt i toan, han började äta direkt när han vaknade berättade vetrinären och att det är sällan kaniner biter upp stygnen :) jag fick inget smärtstillande, de hade gett honom som skulle räcka typ 24h frammåt eller nått sånt och att jag kunde komma tbx om han verkade ha ont eler så, det verkade han inte alls ha så det har inte varit några problem :) å eftersom han är ett matvrak och började äta som vanligt direkt när han vaknat efter operationen så sa veterinären att det var onödigt att köpa critical care
juste viktigt att kolla att kaninen börjar bajsa också
#4 Alla får inte stygn, min hane hade inga stygn.
Dåligt av veterinären att säga så kring CC tycker jag personligen för bra att ha hemma ifall att, och håller ju även om man inte behöver använda det just då🙂
Fick inte med någon smärtstillande när min hane kastrerats.
Åkte dit med honom vid 8-tiden på morgonen, och de ringde efter lunch, då mådde han bra och hade kissat och bajsat.
Hämtade hem honom, och han var som vanligt. Fick skriftliga råd, men minns inte att det stod något om handdukar eller tidningspapper, han hade spån som vanligt.
Hej! Jag har haft fullt upp! Det gick bra med Dumle. Han var dock lite trög att få igång maten på, men sen gick det bra. Nu är han som vanligt.
Det jag undrar är dock: När slutar han att uppvakta mig? ;) För det har han inte gjort än….Det kanske tar ett tag innan han fattar att han är kastrerad?
Det tar ett tag innan hormonerna lägger sig,
så olika från idivid till individ,
Haft hanar som lugnat sig efter 2 veckor och andra behövde 8 veckor innan de lugnade sig.
Använder denna tråd eftersom det är samma ämne, min kille kastrerades 5te sept och veterinären sa att stygnen skulle ramla bort av sig själva inom 5 veckor… det är minst ett stygn kvar fortfarande… ska jag göra nått? han verkar ju inte störas av det elr så…
#10 Veterinären sydde inte hanen jag kastrerade. Bättre tycker jag.
Hade ringt och rådfrågat veterinären så det inte blir irriterat eller liknande