Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 2831 ggr
[Trollbjörken]
2

Vad har ni i era rasthagar?

Jag har så himla dålig fantasi, och behöver lite tips? så om ni som har rasthagar kan lägga upp bilder på dom vore det jätteroligt, kanske vi kan inspirera varandra! 🙂

Min Hage såg ut såhär för någon månad sen, har tyvärr ingen nytagen bild men det som finns i nu är ett litet bord som fungerar som skydd och en kattunnel.

Jag vill gärna ha tips? på bra vind/vattenskydd man kan göra då jag ska flytta hagen så buren inte står innuti den och då behövs fler skydd och gömställen. Vill även ha tips? på aktivering och leksaker då en av invånarna är en liten tjej på 3 månader med extremt mycket energi ;) Även en bra sitthylla/utkiksplats vill jag även se om nån har! Så bomba på med bilder på era haginredningar! 😃

kanin och häst
0

Vi har en tillfällig nu, men när vi gjort den riktiga så ska jag ha detta i den: Bollar En planta av äppelträd för de att gnaga på(liten) Tunnlar Rävlyor/stora hus Pinnar lite här och där En bro Osv. Osv

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Fulia
0

Föööljer! :D

kaninjosse
0

Mina gillar skateboard. tunnel och stubbe :)

Vovisch nr2
5

Varför inte ha massor av grenar så att kaninerna får fixa och inreda lite själva? ☝️😃

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

IdaKw
1

Har massor av stora avsågade äppelträdsgrenar, ett träd (hagen står runt ett träd) och en hylla just nu.

[hattifnatten]
0

https://www.gnagarboden.se/pub_images/original/49f43139-84dd-49ab-b078-8a4953b00f73_2312.jpg

Detta huset har mina, de får plats alla tre samtidigt både i huset och på taket.  Taket är en favoritplats!

Sen har de tunnlar, aktivitetsbollar och trä att gnaga på.

Facie
0

Grenar och tunnlar och även stenar är ju en hit, samt något typ av hus att krypa in i!

Pretty wise //

Smily
0

Jag har satt min Hage runt två granar, mina kaniner har stenar, hus, tunnlar, bollar(små) har en "låda av trä som jag har satt med botten uppåt så att det blev som ett hus men det är inget hål i lådan att gå in i(tanken var att dom skulle kunna hoppa upp på den) sen började dom gräva runt om den så jag fortsatte med det ;) nu är det en grop under lådan med ingång på var sida så det blev som en "naturlig" kanin håla. Dom ÄLSKAR den! Men det är kanske lite svårt om man inte vill gräva i trädgården ;)

nellsve
0

I mina rasthagar finns det en frukt eller grönsak (oftast) , vatten  och tunnlar.

Hälsningar NellieHjärta

nellsve
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

😃

Hälsningar NellieHjärta

nellsve
0

Oj, förlåt! får inte bort den där bilden. kan någon ta bort den, får inte bort den själv, sorry! 😕

Hälsningar NellieHjärta

ALEVIUSS
0

#1  Den där Outback Basic smådjurshus var ju riktigt fin och praktisk! Ska nog köpa mig en!  Går det bra att ha kaninen längre stunder i hagen under vintern med snö måntro om hen har detta hus att krypa in i tror ni?

Rmk02
0

sitthylla, vatten, hö,grenar och massa leksaker

[vanilla skye]
0

Har precis rivit ner och packat in alla hagar i förrådet,eftersom att "sommarlovet" är slut för vissa, istället har de fått lite extra roliga grejer i burarna istället. Men innan så hade de stora grenar/kvistar, lastpallar, flera hus, grottor, flertal höhäckar med sitthyllor, stora stenar att sitta på, grävhörna med jordhög. Nu i vinterburarna har de sitthyllor, hus, kvistar, häckar, hundleksaker, fotbollar. Vissa av kaninerna går lösgående på våran inhägnade gård,och då finns de en hel del roligt för dem att hitta på :)

[Trollbjörken]
0

Tack för alla tips?!

#12 Åh vill gärna ha en häst i rasthagen! Tyvärr är jag lite rädd för dom, men de är fruktansvärt vackra att kolla på på avstånd 😉

Bjornberg
0

Följer.

[Trollbjörken]
0

Ingen som har tips? på naturlig aktivering man kan hitta på åt dom? Just nu har de en stor hög med grenar, en tunnel, hus och någon sten…Men vill ha tips? på saker man kan göra för att få dem underhållna en stund :) ex smarta godisgömmor osv….Spamma på med aktivering och inredning!

The Animallovers!!!
0

Behöver också tips?. Följer*

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

MontEverest
0

En stubbe kanske att hoppa upp på

The Animallovers!!!
0

Jag har faktiskt två stycken:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Lizelda
0

Putt :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Idakarrlsson
0

Såg en lite roligare variant på att ha grenar i hagen.

Man införskaffar sig grenar som vanligt, fast istället för att låta allt ligga på marken så trycker man ner dem en bit i marken. Det hela bildar som en liten planta. :D

(Kommer från kaninmagazinet.se)

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Fridaaaa
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser det ut i min ena hage

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

minihamster
0

#24 Fin Hage! Och söt fluffboll som sitter och tittar ut. :)

//Josephine :)

Fridaaaa
0

#25 Tack 🙂

Vovisch nr2
0

Åh vad mysigt det ser ut Fridaakesson! =)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Fridaaaa
0

#27 Tack 🙂
Kaninerna längtar dock tills det kommer löv på grenarna igen, lite tråkigt med bara kala grenar nu tycker dem xD

Nallemillan
0

mina har tunnlar i hagen :)