Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 10431 ggr
soten
5

Hur mycket sömn behöver dom?

Hur mycket sömn behöver en kanin? (Visste inte vilken grupp jag skulle ta) ^^

huldisen
0

Intressant fråga. Kan tyvär inte svara på det. men hoppas att nån annan kan det :)

Denna kommentar har tagits bort.
soten
0

Putt

soten
1

Puttputt

Jojsan
1

undrar jag med ^^

Flippa
0

Vill också veta!

Majsbecka
0

Undrar om min kanin ens sover x'D

emmsaaan
0

har aldrig sett mina sova. ALDRIG!;P

Sosso
0

vill också veta..

Milly_94
0

Har hört att dom aldrig sover, bara vilar ena hjärn halvan i taget.Fast jag vet inte.

Majsbecka
0

Gud va coolt! :O   *Stirra på Leona*

Sotis
0

Millan och lillan sover då på natten.

Stravaganza
0

Det verkar nästan som om kaninrna aldrig sover, inte helt i alla fall. Jag har aldrig sett min kanin sova, utan bara vila.

sputtnick_plexus
0

har tyävrr ingen aning. Det undrar jag också ^^
Hoppas att nån annan kan svara på det :)

Sputtnick och Plexus sover då på natten :)

twinnie
0

De vilar/sover när de behöver. Det beror ju helt på vad de har gjort för något under dagen/natten.

sputtnick_plexus
0

Jaa, jag har också tänkt på det, om dom har haft en jättehård hoppträning, då kanske dom sover hela natten=) Men om dom bara har varit ute och skuttat lite, eller inte varit ute alls, då kanske dom inte sover så mycket=)

Sosso
0

kanske går att googla. :P

lill-jarven
0

Hubert brukar då sova, han ligger helt avslappnad och blundar, rör sig inte en millimeter fastän jag går omkring i rummet eller låter en massa. Först när jag kommer riiiktigt nära så flyger han upp och gäspar ;) Och på natten ligger han på samma ställe inne i buren och vilar/sover tills jag kliver upp på morgonen. :)

flisan93
1

Det finns nog inte någon sovgräns:? De sover när de behöver det:) Bra fråga:)

KvirrZ
0

Mina sover iaf ^^

- Mvh Emma

RebeccaMelander
0

det är ju olika från kanin till kanin .. min tex soverhela dagarna och är uppe större delan av natten :P

callo
0

Teddy går in i sitt hus varje dag kl 10.00 på dagen så bäddar han ihop en liten kudde av spånen och sen lägger han sig ner med huvet på sidan som en liten bebis så ligger han där och rör sig inte en millimeer, förutom när han har små "sömnryck" haha. Sedan kring 16.00-17.00 vaknar han, sträcke rpå sig gäspar och går på toa sen är han aldrig inne i huset mer under hela kvällen/natten.

Så Teddy sover iaf ca. 6 timmar varje dygn sen småvilar han ju förståss under natten.

KvirrZ
0

Nu ligger iaf Isaac och sover på sitt hustak :)

- Mvh Emma