ni som har matta i buren
Har idag bytt från halm till matta i Kolans bur. Tänkte höra med er andra hur många lager ni har. Nu har jag lagt in Ikeas Borris dörrmatta och sen en dubbelvikt fleecefilt. Tror ni det blir för hårt? Kanske ska lägga in en till dubbelvikt fleccefilt? Har ni halm någonstans i buren som de kan gosa in sig i (förslagsvis i huset) eller skippar ni det helt? När vi haft halm har hon alltid puttat undan det och legat direkt på burgolvet och sovit men hon tycker iofs om att gnaga på halmen.
Jag har presenning, dörrmatta, mjuk trasmatta/filt/handduk+ett lager till (i de största delen av buren). Ha gärna ett lager till på vissa ställen, så de kan ha som bädd. Jag har en frasse och kände att jag behövde minst tre lager, p.g.a. av risk för tryckskada. Jag har en lekkartong med spån,hö, wellpapp, äggkartonger för gnagande/grävande. Många lager dörrmattor+flervikt filt i hennes bo/transportbur.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Mm. Ska nog vika en till filt och lägga iaf i halva buren. Oftast ligger hon uppe på huset och sover men då har hon iaf möjlighet att lägga sig lite mjukare och sova. Med hus och toalåda får det inte plats någon "leklåda" i buren men det kan man iofs ha i rummet (hon är ute några timmar om dagen). Vi ska köpa kompostgaller och sätta runt så att buren alltid kan vara öppen med en liten Hage men vi måste möblera om lite innan det finns plats för det.
Ja, ni kan ju plocka fram den då och då, så att det blir en "nyhet".
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -