Bota kaninköparsjukan?
Suck. Efter att ha Loke dog i somras och Pim-Pim avlivats i förra veckan så ekar några burar tomma här hemma. Fler kaniner ska jag inte ha av den enkla anledningen att jag inte vet hur framtiden ser ut med jobb och boende och sådär. Jag har fortfarande två stycken som jag får lägga ner min tid på.
Men så har vi bl.a blocket, en sida man (i alla fall jag) alltid råkar gå in på, och där finns ju såklart alltid just de där kaninerna jag skulle ha köpt ifall jag letat efter en ny kanin. De där kaninerna som aldrig funnits då jag letat. Men som sagt, det ska bli fler kaniner innan jag vet vad som händer i framtiden. Frågan är bara, hur står man emot?! Haha.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Skulle också behöva bli botad 🤔
Bor i en lägenhet på 37 kvm där vi inte får plats med mer än de två burarna vi har nu men ändå fastnar jag på blocket heeela tiden 🤫
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram
Plats just nu har jag inga problem med. Mamma har den ena kaninen hemma hos sig då hon inte gick med på att jag tog med mig alla då jag flyttade hemifrån för två år sedan, haha :P Den andra har jag hemma hos mig ute i trädgården. Bor i en lägenhet på 62 kvm med ganska stor yta utomhus så några burar till hade nog fått plats :P Problemet är att mitt jobb kommer förflyttas från Halland till Småland och jag kommer inte kunna flytta med. När detta sker är det ingen som vet men antagligen innan 2015 är slut. Vad som händer sedan med bostad och arbete vet jag inte. Förhoppningsvis hittar jag nytt jobb innan det andra försvinner men det kan man ju aldrig veta säkert.
Tanken var ju att jag skulle köpa en till kanin redan då jag hade fyra stycken, men nu har alla planer på det gömt sig under en stor sten. Jag vill jag vill jag vill, men hela tiden får jag påminna mig om att en kanin inte bara blir 1 år gammal. Jag har redan två kaniner, tre katter och en hund att ta hand om. Fler kaniner kanske inte tar så mycket plats och tid, inte pengar heller, men som sagt, framtiden är oviss och slutar det med att jag kommer behöva sälja mina djur så är det bara dumt att ha skaffat på sig fler. Men det är svååååårt!! Man blir ju så sugen. Får försöka nöja mig med dem jag har, vilka inte är helt fy skam ;)
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson