Kanin trädgårdshörna ?
Tänkte att vid våren börja bygga en liten hörna där jag ska plantera åretrunt växter, buskar och träd som är ätbara för kaniner så kan man ta där ifrån varje gång man ska ge de mat. Har ni tips? på vad man kan plantera? Fler åriga ska de vara och gärna snabb på att sprida/växa, det är allt till kaninerna :) Så kom med tips? de ska bli en hel "djungel" med nyttigheter till kaninerna. Vad kan jag plantera där?
Det finns en hel del uppraddat i boken "beyond the pellet" finns det massor av tips? även om alla inte kan växa i Sverige (skrivet för en amerikansk marknad).
l'm back
#1 nu har jag inte den boken :/
#2 Jo det förstår jag men den är bra, ett boktips helt enkelt.
l'm back
Den är riktigt bra! Klicka hem den, läs, njut och planera :)
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
#3 #4 Okej men om jag ska beställa vill jag beställa flera böcker på en gång vad för fler böcker finns det som handlar om kaniner ? Var hittar ni de ? Har aldrig handlat från amazon för hur vet man de är säkert att handla där?
Sen när man liks köper den så ska man ju såklart köpa "Rabbits in colonies" också som zabbio är medförfattare på. 😃(den är också superbra) Jag köpte alla tre i serien när jag ändå köpte från amason.
edit: du hann skriva samtidigt som jag.
Jag vet bara om dom tre i serien (Backyard meat rabbits, beyond the pellet och rabbits in colonies. Den första förstår jag att man inte köper om man inte har kaniner för kött men resten kan man lika gärna ha även om man inte har köttkaniner).
Min man köper från amason hela tiden och han har inte problem med dom vad jag vet.
l'm back
Salixar är lätta att föröka och växer snabbt. Persilja är tvåårig, men poppis, lönn kan man hamla och nässlor förökar sig ju villigt.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#6 okej tack ska se om jag beställer hem men definitivt de två du nämnde förutom kött då hehe :) #7 okej tack !:) ska titta närmare på de du nämnde vad tror du om pil? Finns det någon som även är grönt på vintern? Nässlor kan man ge de hur mycket som helst av till kaninerna ? Vad är hamla ?
#8 Hamlade träd är detta:
http://www.craftlab.gu.se/digitalAssets/1455/1455238_hamla-lo--vtra--d_en-manual_130614.pdf
Pil är en salix, så den lär gå utmärkt. Går ju oftast att få tag på gratis dessutom i och med att man kan föröka med avklippta grenar.
Man kan i alla fall ge massor med nässlor.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus