Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 674 ggr
love_rabbits
2

Dräktig hona- inne/ute?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag har en hona dräktig som bor ute året om och jag har läst nästan överallt och jag hittar inte: Kan jag flytta in honan in i huset under sommarn när hon fällt så att hon o hennes ungar inte blir så kalla på kvällarna för Selma som hon heter är väldigt liten och när jag känner på hennes öron så är dem iskalla och så skakar hon ibland:( men om jag nu kan ta in henne kan hon få värmeutslag? Alla tips? vill jag ha❤

lollynonna
1

då hon föder ungarna så har hon ett bo och i det ligger det massa päls,och ungarna värmer varandra. jag tror inte att det är någon fara:)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

love_rabbits
1

#1 nu innan hon fött då:)

lollynonna
0

#2 tror inte att det är en så bra idé att ta in en utekanin tyvärr:/ hon kan ju vara inne kortare stunder ibland,så gjorde jag med min utekanin:)

// Linah 

SolGerbilsidanSol

love_rabbits
0

Ok:) tack #3 har du något mer tips? för det är första gången som hon är dräktig:)

lollynonna
0

#4 nja,inte direkt dräktighets tips?,var så längesedan mamma hade kaninkull,vet bara lite allt möjligt om kaniner,men inte så jättemycket om varje sak kanske😃

// Linah 

SolGerbilsidanSol

pernillaoscarsson
0

Låt henne vara kvar ute. Finns ingen anledning att ta in henne nu i sommar. Ungarna kommer ligger nerbäddade i ett varmt och mysigt bo. Antar att du fixat en bolåda till dem som skyddar ytterligare från vind? Kaniner tål kyla bra så att din kanin fryser tror jag inte. Fyll på med halm innan beräknat datum så kommer hon boa med det också.

tips? är att du läser på en massor innan ungarna föds. Läs på om hur du ska göra ifall det blir komplikationer vid födseln. Börja redan nu leta nya hem till ungarna ifall du inte redan gjort det. Ge inte honan mer mat än vanligt utan öka först då ungarna är födda. Lyft inte henne i onödan.

love_rabbits
0

kan ju mkt om kaniner o ja hade skaffat en bolåda osv😜 7/7-14 födde selma 9 små ungar doch fick jag stödmata den svagaste ett tag sedan diade hon o åt pellets😜 tack så mkt för alla tips🎁 här är den svagaste idag😜