Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 648 ggr
Love Lejonhuvadekaniner
0

Vilka färger kan komma?

Som det står i rubriken vad kan det koma för färger?:) Pappa: Isabella Wt Farfar: Isabella Wt Farfars far: Zobel brun Wt Farmor: otter svart Wt Mormor:Madaganskar Wt Morfar: viltgul Wt Mormors mor: Zobelsiames brun Wt Mamma: viltgul brokad Wt Mormor: gul/svart japantecknad Mormors mor: Viltkanel Wt Morfar: blå/gul japantecknad Farfar: zobel brun/ svart japantecknad Farfars mor: vet ej! Farfars far: Brun/gul japantecknad Farfars farfar: trefärgad…… Farmors farmor: blå manteltecknad Kanske blir krångligt men någon som vet lite bättre än mig!:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

proxima
0

Vad är hanen och honans föräldrar för färger? Svårt att uttyda när det står både farmor & farfar samt mormor & morfar på båda kaninerna :p

jbson
0

1. Men det är väl inte konstigt? Varje kanin har en mamma/pappa som i sin tur (mamman) har en mormor/morfar & (pappan) har en farmor/farfar. Blev du klokare? ;)

farvendal
0

Inte för att jag heller riktigt förstår stammen.. men utgår från att färgerna ändå stämmer

Har du tur bär modern på blått och kan då få blåa, viltblåa och isabella samt viltisabella ungar. Brokat/mantlad eller enfärgat. Annars får du bara viltgult och madagaskar (brokat eller enfärgat). Kanske VBÖ också i och med att båda föräldrarna är WT..?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Mickis1994
1

Som jag förstår det är mamman viltgul brokad wienertecknad och bär på blått, pappan är isabella wienertecknad. 

I den kombinationen kan du få vit blåögd, viltisabella och viltblått. Ev. Isabella och blått om mamman där på enfärgsanlag dvs icke vilt (japantecknade kaniner kan både vara viltfärgade och enfärgade så det är svårt att säga med stammen). Ungarna kan bli både med och utan brokning och wienerteckning. 

Finns även en liten chans för Zobel siames brun och blå.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Love Lejonhuvadekaniner
0

Ok jag kopierade bara H- beviset:) och jag tyckte också det var svårt att förstå:)

proxima
0

#2 Självklart har alla kaniner både farmor, farfar, mormor och morfar, men det blir väldigt knepigt att utläsa när det står såhär:

Pappa: Isabella Wt
Farfar: Isabella Wt
Farfars far: Zobel brun Wt
Farmor: otter svart Wt
Mormor:Madaganskar Wt
Morfar: viltgul Wt
Mormors mor: Zobelsiames brun Wt

Vad har egentligen pappans föräldrar för färger? För han kan ju inte ha två mammor och två pappor ;)

Tillägg till #4, eftersom föräldrarna är viltgul wt samt isabella wt (båda gula färger) kan du få viltgul, viltisabella samt vit blåögd samt eventuellt även isabella och madagascar. Även fler färger kan förekomma beroende på dolda anlag :)

Mickis1994
0

#6 Oj menade viltgult och såklart inte viltblått :)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Love Lejonhuvadekaniner
0

Jag förstår inte själv tyckte det var komplicerat för det är inte jag som skrivit sådär:)