Vill inet vara i utegården?
Som rubriken lyder så vill min kanin inet vara i hans utegård. Han tycker det är så tråkigt och om man öppnar burdörren hoppar han gärna in. Vad kan detta bero på? Han däremot ÄLSKAR att springa fritt i trådgården. Att han inte vill vara i utegården kan det bero på att dör är inga träd eller buskar och gömslen som är roliga att upptäcka?
Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Vad härligt att han kan springa fritt i trädgården! Jag hade inte heller tyckt det vasr roligt att vara i en utegård om jag fick möjlighet att springa fritt :)
Ja det är det verkligen men då vill jag gärna vara ute när han är ute om det skulle hända nå, men om han är inutefården kannjag gå in och t.ex fixa melllis en liten stund:)
Hur stor är utegården?
Pretty wise //
Har du något roligt i utegården? Kanske tycker kaninen att det är roligare i buren än i utegården helt enkelt.
Finns det ställen i utegården som är skyddade tex har kvistar, bon m.m. Kanske är det så att kaninen tycker att det är för osäkert för att "vara värt" att vara i utegården (i en hel trädgård finns det ofta mycket att gömma sig under).
l'm back
Jag har en dålig bild på utegården men det är det i det högra hörnet. Bi har hönsnät just nu, det kommer aldrig nåt djur… Eller jo nån enstaka katt ibland men. Men jag vill rusta upp den med annat nät. Jo jag läste på kaninmagazinet att man kunde ta grenar och sånt från skogen och lägga i utegården, det ska jag nog göra:)
Som ni ser är det bara en stubbe, har typ inget fantasi när det gäller utegården:)
Jag tror att det blir bättre om du sätter in lite mer grejer i hagen så att det finns mer att upptäcka osv. :)
Nu har jag satt in lite gran och andra grenar men han vill fortfarande inte vara där😭jag vet att kaniner behöver mycket Motion och han får tillgång till hagen ofta men han vill ju inge vara där fats han får. Så då blir det att han får sitta i buren istället som han verkar tycka är roligare för jag har inte alltid tid att gå i koppel med honom. Även om kaninen bara går eller småspringer nån meter räknas det som Motion då? Jag vet inte vad jag ska göra så att han ska gilla den? Ska jag bygga större Hage?