Nyttigt stort belöningsgodis?
Jag lär min franska vädur Ta-Sia "sitt" och ger då torkad frukt/knäckerbröd genom att hålla det ovanför henne. Risken att bli biten finns då, men jag tror det är svårt att ge med öppen handflata i den övningen. Kan ni rekommendera nyttigare och/eller stora bitar godis? Grönsaker kan ju gå. Jag tror jag gett henne för mycket de sista dagarna, för hon hade två toarullar som det fortfarande fanns pellets i. Vanligtvis blir de totalkvaddade första dagen, så jag antar hon är mätt på godis. Men jag vill ju inte avbryta träningen, och jag kan inte proppa henne full med grönsaker heller.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
om du har pellets som är ganska långa kan du prova det 😃 eller ha en bit med tex frukt elr grönsak och bara ge henne en tugga varje gång? :)
Håll typ en morot o låt henne bita jättekort stund när hon gjort rätt.. eller ge henne pelletsen.. så gör jag med min kanin.
Hur menar du förresten med "sitt"? Kaniner sitter ju hela tiden xD Menar du typ "sitta som en hare då"? =)
#1 Det kan jag köpa. Är det stort nog för att hon inte ska råka bita mitt finger. #2 Korta pellets har jag, så det blir till andra tricks. Och ja, om jag inte har bättre blir det grönt. Men jag kan inte ge mycket. Jag menar att hon sitter på bakbenen och "spanar" efter godis. Hon är så söt när hon gör det. Speciellt utan att jag bett henne, och hon nosar i luften efter godis.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -