Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 971 ggr
juliacarlsson
0

Passning under nyår och andra semestrar

Hej!

Vi bor i Lidköping och har en underbar liten kaninkille som innekanin, vi skulle behöva hjälp att hitta någon som kan ta hand om honom över nyår då vi reser bort. Det handlar om 3-4 dagar. Finns det någon som kan rekommendera ett pensionat i Lidköping eller Göteborg, eller däremellan (vägen till landvetter flygplats)?

Hur gör ni andra om ni behöver resa bort och inte har någon vän/familj på orten som ni anförtror ansvaret?

Jättejättetacksam för svar!

jbson
0

Pensionat, eller om någon släkting kan hjälpa er! Men ring pensionaten snabbt, säkert många som åker bort samma period och då lämnar bort sina djur.

juliacarlsson
0

Har du något tips? på pensionat i närheten? Har googlat och mailat de jag hittat men inte fått svar….

jbson
0

Är dålig på vad som finns i Lidköping, men åker ni 45:an ner så finns det i alla fall ett pensionat längs vägen, om man kör av in i Lilla Edet och till Västerlanda; http://mobil.clearsearch.se/mysite/90001718 Det är vad jag känner till som tar emot kanin

juliacarlsson
0

tack! Jag hör med dem!

[Sockertoppens_kaniner]
0

Bor i Getinge och har en liten uppfödning och ett litet kaninhotell. Jag passar gärna din kanin! Läs mer på hemsidan: wwww.sockertoppens-kaniner8.webnode.se :)

juliacarlsson
1

Tack Emma!

Dessvärre åker vi oftast från Landvetter när vi ska på semester och då blir det väldigt långt att åka extra till Getinge. Men vi hör definitivt av oss om vi inte får tag på någon i närheten. För visst är det Getinge nära Falkenberg du menar?
Julia

AnnaCDSG
0

Hej!

Om ni inte hittar något pensionat skulle vi kunna ha honom hos oss. Vi bor i Skövde. Jag har nyligen skaffat två kaniner och är påläst om dem. I så fall behöver ni ta med hans egen bur då jag tyvärr inte har någon mer än den som mina två använder. Vill han komma ut och skutta utanför buren har jag plats för det, antingen i en Hage eller kaninsäkert rum. Jag är alltid lugn när jag umgås med djuren och noga med att de får rätt skötsel.

Vi har två hundar och två katter i familjen men de får än så länge inte komma in i rummet där kaninerna bor för att inte kaninerna ska bli skrämda. Tänkte låta dem träffas lite senare, men skulle er kanin bo här skulle jag självklart inte låta de andra djuren komma i närheten.

Hör gärna av dig om det låter intressant!

[Sockertoppens_kaniner]
0

#6 Ja, precis! Getinge mellan Falkenberg och Halmstad. Ni är välkomna att höra av er om ni inte hittar nåt närmre! :)

sfut
0

Han skulle kanske kunna vara hos oss över nyår, beror lite på vilka dagar. Bor i Borås, ca en halvtimme från landvetter. Har en extra bur hemma som han kan låna.

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

juliacarlsson
0

Hej!

Vad härliga ni är som ställer upp! Jag fick tag på ett pensionat för nyår. Men det kanske kan bli aktuellt under någon helg i påsk eller dylikt. Tusen tack alla. Anna och "sfut", jag hör av mig om det blir aktuellt :)
Han är inte speciellt komplicerad och så när som på helt rumsren. Vi tränar fortfarande.

AnnaCDSG
0

#10 Vad skönt att det löste sig! Ja, hör gärna av dig om du behöver hjälp en annan gång. 🙂