Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 771 ggr
jbson
0

Var gör ni av all avföring?

Tänkte jag skulle skaffat mig en kompost att lägga "skiten" från toalådan i. Har inte fått till någon kompost än, utan har lagt allt i svarta sopsäckar där jag då lägger smutsig torv o spån och gammalt hö/halm… Nu har jag samlat på mig 8 fulla säckar skit! Hjälp! Åker man till tippen? Och i så fall var slänger man dem? Brännbart eller komposterbart? Har verkligen ingen lust att stå och riva upp säckarna o hälla ut innehållet! :/ Hjälp mig! Hur gör ni?

[neptunens]
0

Mina säckar hamnar på tippen, under trädgårdsavfall. Men ja, säckarna måste tömmas. Fick inte slänga de på brännbart när jag frågade ;p

jbson
0

#1 Tack! Misstänkte att det var då! Kanske vore en ide att satsa på en stor grön soptunna för just trädgårdsavfall då! ;) Det blir ju en hel del! Läste att de tömmer den varannan vecka för 575kr/år Det måste ju vara perfekta lösningen! Haha

[neptunens]
0

#2, Haha ja om man nu inte överstiger viktgränsen på tunnorna, då blir de skitarga. Vilket är väldigt lätt att göra, till mitt försvar!  ;p

jbson
0

#3 jasså, kunde inte se någon information alls. Så det är en maxvikt på tunnans innehåll. Får ringa dem på måndag!

tlover
0

Annars kanske nån odlingsintresserad i närheten är intresserad av gödslet?

Vi älskar gödslet då man kan slänga kaninskit rakt ut i odlingarna om det behövs (det har till och med en praktisk form för att sprida det), är det inte säsong för att gödsla så hamnar det på vår lilla gödselhög (med hönsskiten som man inte kan köra ner i landet direkt). För oss är det en gudagåva att ha så mycket gödsel så kanske nån annan skulle uppleva samma sak.

l'm back

CurreKanin
0

Vi har 4 kaniner, så det krävs ca 3 kubik kompost som behöver grävas ned två gånger per år i grönsakslandet.