Det BÄSTA med KANINER
Det bästa med kaniner är att man kan lita på dem, dom är aldrig taskig, dem är helt otroligt snälla…..
Skriv vad ni tycker är bäst med kaniner, jag har skrivit några få saker som är det bästa med kaniner🙂🙂
De är underbara keldjur samtidigt som dem är perfekta produktions/nyttodjur.
De tar inte mycket plats.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#1 En kanin tar ju egentligen väldigt mycket plats om man jämför med mindre djur eller typ hund och katt 😮 Eller ja, beror väl på om man har sina djur i bur eller inte förstås men de flesta kaniner har en bur av något slag som tar plats.
Det bästa med kaniner är nog att det finns så otroligt mycket man kan göra med dem, lite som en hund - fast en väldigt liten och söt hund.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
#2 Knappast.
Har man dem inne är de alldeles för små för att ta någon plats alls.
Visst en BJ kan säkert märkas av men min hund av större modell tar definitivt större plats än båda mina kaniner.
Utomhus är de ett av de produktionsdjuren som tar minst plats.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Underbara familjemedlemmar
Finns i olika storlekar, färger och raser
Roliga
Man kan göra mycket med dem
De tröstar en på sitt sätt om man är ledsen
Kostar inte mycket
Luktar inte mycket (annat är okastrerade kan göra)
Kräver lagom mycket plats (inte som hundar men ändå en hel del plats för att kunna röra på sig osv på rätt sätt)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Min kaninbur tar upp en tredjedel av mitt rum :p
Det bästa med kaniner är att de är så snälla, lättlärda, dömer inte, kräver inte mycket och de är lättskötta
#3 Vet inte riktigt hur du tänker. En kanin med bur tar mer plats än vad en hund gör, iallafall en normalstor hund. Nu går visserligen inte en bur omkring i huset men ser ändå att kaninen tar mer plats, just för att den behöver lite mer grejer än vad en hund gör.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
dom gnager sönder alla kablar och möbler om dom är lösa inomhus
Dom äter mat som kan odlas på ställen där människomat inte kan odlas och producera av det (hö och sly).
Dom äter relativt lite mat
Dom är (relativt) lättskötta som tamdjur, inte så mycket tunga lyft osv.
Dom klarar sig bra i vårt klimat.
Dom ger utmärkt gödsel som kan användas direkt.
Dom ger mycket produkter för lite mat/skötsel (varesig man är ute efter gödsel, ull, päls eller kött)
hmm har säkert glömt massor
Sen så är dom gulliga och så men det finns det också väldigt många andra djur som är, ska jag räkna upp sånt också? Det ovan var i alla fall varför vi valde just kaniner föra andra djur
l'm back
Hur jag tänker? Mina kaniner har ingen bur.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Kaniner dömer inte, de är roliga att titta på, finns olika sorter och storlekar att välja emellan, Hm, de tar inte så mycket plats men ändå så tar de plats :P jag har jättekaniner och deras burar tar upp en del av våran gård…
Dem är roliga och titta på när dem springer i en stor Hage eller fritt när dem gör sina skutt. Dem är otroligt vackra och det bästa keldjuret man kan ha:-)
Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html
Det bästa med kaniner är att dom just är kaniner!
Min kille är kanske inte så gosig. Han är heller inte så att han älskar mig över allt annat och hopar upp i famnen när han blir rädd. Men han är sååååå snäll! Han ger en pussar och visar att han verkligen njuter när han blir klappad. Och han är ALDRIG bitit mig med mening;) han är inte som en hund, lite som en katt, fast MYCKET snällare och pålitligare. Katter kan ju bita till utan förvarning, men min kille skulle aldrig göra det. Han gosar när han vill och umgås när han vill. Kaniner är det perfekta djuret om man vill kombinera massor av olika saker. Gå ut med-som man görr med hund, lär saker-som man också gör med hund, hoppar med-som man gör med häst(typ)och gosar med-som man gör med katt, hund och häst. Alltså ett litet djur med STORT hjärta… För det mesta:)
Du kallar det djur, vi kallar det livet!