Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 601 ggr
[FiaArne]1
0

Hjälp, har hon ont?

När jag har min kanin i knät och klappar henne brukar hon ofta göra ljud med tänderna, det är inte gnisslande utan mer hackande. Har ju för mig att detta betyder att kaninen har ont, borde jag ta henne till en veterinär?

Saffran0Spice
0

Min kanin lät så när hon njöt av att bli klappad =)
Men är du orolig så skadar ju aldrig en liten check hos vetten

Frosstis
2

Ofta så gör dom så om de tycker det är mysigt :) Min kanin brukade göra så när han tyckte livet var underbart, t.ex när jag klappade hans öron, när han satt under min stol eller när jag pratade med honom.

#1 Man ska inte fara till veterinären hur som helst eftersom det kan vara väldigt stressande för kaninen, så det kan ju "skada med en liten check" :s Man bör ha en anledning att åka till veterinären

[FiaArne]1
0

Okej tack så mycket #1 och #2. Det här med tänderna verkar kunna vara både mysljud och har ont-ljud, men då ska jag inte oroa mig :D

taxidriver142
0

Alla mina kaniner har gnisslat tänder när de blivit klappade, så det är helt normalt.

[Lollo 97]
0

Säger som de andra. Det är också ett ljud som de gör när det tycker om något typ. T.ex som att bli klappad :)

jbson
0

En kanin skriker väl när den har ont!? Det är vad jag läst mig till i alla fall. Säger som alla andra, klapprande tänder = måbraljud! :)

fsigge
0

mina kaniner gör också så. Man kan jämföra det med katternas spinnande.

Frida