Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 812 ggr
howllor
0

wienertecknad zobelsiames?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Har fått tillskott till familjen! 1,5-årig dvv hona som jag mer eller mindre räddade från en stökig barnfamilj med alldeles för många hundar. hon är väldigt tjock så det är en strikt diet av endast hö just nu och massa Motion haha.

men jag är lite nyfiken på vad hon har för färg? jag är inte så jättebra på på färger om jag ska vara ärlig… men typ wienertecknad zobelsiames? kan det stämma? Hon har ett ljusare fält under hakan, men även ett par svaga ljusare områden på resten av kroppen. jag vet inte hur tydligt det syns på bilden, men hon har lite som en "krage" på ryggen och i spetsen av den så är det en ljus fläck med.

Och om någon känner igen henne så säg gärna till! Hon ska tydligen ursprungligen vara från Barnens Gård utanför Karlskrona.

fossingen
0

Hon är ljus på en bild och väldigt mörk på de andra. Vilka stämmer eller är några tagna förr och sen senare?

Svårt att säga då vilka bilder som ska stämma bäst överens med färgen, färgfläckarna (vita) är wienerteckning.

howllor
0

#1  det var mörkt när jag tog bilderna så det var lite svårt att få fram bilder som visade rätt (alla är tagna samtidigt men med olika inställningar på kameran). men jag kan ta nya.

skulle säga att hon typ är ljus- eller mellangrå på kroppen, med mörkare grått i ansiktet, öronen, baktassarna och svansen

howllor
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

De här bilderna stämmer bättre vad gäller färg.

ni kan också se "kragen" på ryggen

howllor
0

när jag googlar så verkar det som stämmer bäst vara "smoke pearl", men jag vet inte vad det motsvarar på svenska. tycker hon är för varmt grå för att kunna klassas som blå.

fossingen
0

Nu ser jag. Smoke pearl betyder Zobel blå.  Hon är Zobel eller Zobelsiames, ibland kan dessa vara svåra att skilja åt då endel zobelsiameser kan vara jättemörka/jätteljusa samma av zoblar. Men tror Zobelsiames.

Vet du någon om modern eller fadern?

proxima
0

Jag tror också på zobelsiames blå wienertecknad :)

howllor
0

#5 vet tyvärr i princip ingenting om henne. som sagt en omplacering där enda infon jag fick var att de hade fått henne av en kompis och att hon från början var från Barnens Gård utanför Karlskrona. 

vad är skillnaden mellan zobel och zobelsiames?

fossingen
0

#7 Okej. Skillnaden är att en Zobel ej är gul, medan en zobelsiames är det :)