Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bilder
Läst 1835 ggr
[Lollo 97]
0

Hjortlus flugor/älg flugor

Tänkte ta med kaninerna ut i skogen idag. Men problemet är ju de här hjortlus flugorna/älg flugor som är ute i skogen. Dom biter sig ju fast och suger blod. Så jag vill helst inte gå till skogen när flugorna är där men nu har jag väntat i ca 2 månader på att få gå till skogen med dom.

Så kan dom vara farliga eller ge infektioner eller liknande?

P.s Jag hatar flugorna, de är sten hårda och går inte att klämma ihjäl.

jbson
0

Jag har varit ute i skogen flera gånger med kaninerna sista månaden utan att ha sett en enda älgfluga.

[Lollo 97]
0

#1 Här kryllar det utav dom. I vilken del av sverige bor du?

jbson
0

Västra Götaland/Trollhättan

Maccas100
0

Det finns väldigt mycket i Mariestad vet jag. Info från min svampplockande mamma :P

[hattifnatten]
0

Hade aldrig hört talas om de flugorna,  Varje dag lär man sig något nytt!  Det verkar inte särskilt trevliga.

[hattifnatten]
0

dubbelpost

[Lollo 97]
0

#3 Okej, jag bor i Svealand i typ mellersta Värmland :) Kanske finns mer av dom här uppe :/

Storip
0

Vi har ett torp i Värmland :) det kryllar av älg flugor där…och de bits hårt :(

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

pernillaoscarsson
0

Finns de kvar i skogen så hade jag låtit bli. Plockade Svamp? för en månad sedan och fick ett gäng på mig. Trodde först att det bara var en, men de satt kvar i någon vecka. Bett hade jag överallt! Speciellt i hårbotten och mage/rygg. Det kliade som fasiken så kan tänka mig att det kommer göra det samma på kaninen ifall de sätter sig på den. Och få ihjäl dem, hua mig. Mina spolades ner i toan. :P

em.nord
0

Bor i Småland. Kryllar av de! Lätta att se dock och det biter sig inte fast direkt. De sätter sig, kryper runt rätt länge innan de släpper sina vingar o biter sig fast. Så kollar du kaninen då och då är det nog ingen fara :) de går att döda om man rullar de ;) Men särskilt trevliga är de inte… förstör alla skogspromenader och ridturer på hösten :'(

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg