Kiss i pälsen, hur få bort?
Har mina kaniner i separata burar, dock bara med galler emellan och de sitter hane + hona dels för att de ska ha lite sällskap av varandra, dels för att det inte ska bli bråk (vill ogärna sätta två hanar bredvid varann på detta vis). Problemet är ju att hanarna skvätter och honorna i burarna bredvid (båda med vita pälsar) blir så grymt snuskiga. Hur kan man göra dem rena och snygga (t ex på tävling är det inte så kul med en gulprickig vit kanin) utan att det påverkar dem negativt? Har hittills använt våtservetter och det har funkat bra, frågan är om det är okej? Ett alternativ är att kastrera hanarna då min erfarenhet är att de brukar sluta skvätta då, men samtidigt vill jag eventuellt ha en kull efter den ena hanen beroende på hur han utvecklar sig, så jag vet inte… Tacksam för svar!
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Nu har jag inte vita kaniner men nån gång har Brumma lagt sig i kiss på golvet och nån gång var det någon som kissade henne i pannan. (Ja, hon brukar trilla ner från saker också, mycket smidig hoppkanin) Då har jag bara torkat/gnuggat av henne med en blöt frottéhandduk så har hon fixat resten själv.
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
fuktig handduk har jag använt mig av
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Show white paste, men man kan använda potatismjöl+vatten ifall man inte har det.
Är det på undersidan fötterna brukar det räcka med att borsta av med en ryktsten som man har till häst.
Inför utställning har jag ryktsten, våtservetter & show white paste.
Men då ska kaninen vara helt kritvit också😛
Våtservetter som är till bebisar är helt ok att använda :)
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube