Klotterplank #265
Klottra på! 😃
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Men man kan inte lägga ut så söta bildeeer! 😍
//Joanna
Längtar tills vi får hem vår lilla bebis! ❤️

Tjoho Fredag!
Jobb ikväll men funkar 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Fick ett brev och lite godis hemskickat från Australien idag, av en kompis på internet. Blev jätteglad
Jag kan inte vara ensam om drömmen att ha massa vita kaniner lösa i trädgården? Lyckats köpa radhus med stor tomt så kommer bo (om allt går bra) 4 st kaniner i trädgården! Inte vita men vad gör det ^^
Kaninis2 och Den snällas. Min fantasi räcker så långt tyvärr. Tror inte de tar illa upp :P
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
Kaninungarna är så underbara och hur charmiga och keliga som helst! Ingen som är intresserad av ett litet busigt lejon? 😉
Vänliga hälsningar Ellen 

#5 vad är den svart vita för ras? så söt.
Svenskt godis är mkt godare än australienskt xD
#7 Vanlig kanin :P Näe men vet inte men antar på att han är en Dvärgvädur med mer eller mindre inslag av nån ras med smalare huvud kanske :) Han har vuxit sedan bilderna togs. Var någon vecka sedan.
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
Imorgon är det dags för hopptävling ikväll :D
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Idag eller imorgon? :P
39 VÄLDIGT FIN IAF:)
Kan någon räkna ut hur mycket som trä behövs för en bur som har två våningar, 60 cm varje våning, 120 cm lång och 60 cm djup?
Tror någon behöver träna balansen 🤪
-' Malin Hultman
#17 du får inte lägga ut bilder på henne!x)
Ett liv utan djur är inte värt att leva
#10 hahah skrattade högt när jag såg vad jag skrivit, hoppa imorgon ikväll?? XD skulle stå "Igen" haha ;) Men bra gick det i alla fall, en tredjeplats tog Carmen med sig hem :)
~ Kram Nadja ♥
Saknar att ha kanin. Men alla som vart till salu är inte något för mig, men värst av allt så är dom inte Tarzan.
Suck. Varför var han tvungen att dö? Han skulle ju inte dö😕
Vissa människor alltså. Man blir så lack.
#20 Beklagar sorgen 🌺

Hur kommer det sig att tiden går så långsamt mellan 03:00-05:00 den så kallade vargtimmen?
Jag har hittat en holländarhona, 2 år som ska flytta hem till mig i mitten av oktober, bara transport löser sig. Jag är glad. 🙂
Seg dag.
Alltid skönt att komma hem till en långörad vän efter en mindre rolig skoldag. Borde plugga men orkar inte just nu, får bli senare eller i morgon.
#25 Vad roligt! Holländare är helt underbara ❤️ Varifrån kommer hon?
Var nära att köra på en kanin i morse på väg till jobbet, så glad att den klarade sig! 👍
När jag tog studenten fick jag ett presentkort hos American Art Tattoo av min pappa. Igår hade jag tid och efter nästan 3 timmar blev den färdig
Är jättenöjd med den
Idag efter tvätt + insmörjning ser den mycket bättre ut
Kaninen som tatueringen avbildar är Ghost, min vita hare som somnade in i December.
Bilden togs innan den plastades in
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Supersnygg! Förstår att du är nöjd!
Har sålt en unge idag. Känner mig väl lite osäker och orolig och känner mig sådär, men hans nya familj tyckte verkligen om honom och han kommer säkert få mycket uppmärksamhet. Det jag är lite osäker på är att flickan inte var mer än kanske 4, högst 5… Hon var ju inte direkt van vid djur hon skrek när han rörde på sig liksom. Sån tur var verkar föräldern ha djurvana. Hade andra hem att erbjuda där han, faktiskt, kunde ha fått det en aning bättre. Jag menar verkligen inget illa menat mot dem, men det känns bara jobbigt… Får ta tid att vänja sig vid tanken och får vara glad för deras skull…😢
Ursäkta om jag gör tråden lite depprimerande, men känner verkligen såhär, måste skriva av mig.
Vänliga hälsningar Ellen 

#30 ååh! Så fiiin! 😍
~ Kram Nadja ♥
Är överlycklig! Hittat en teddy hona 2 mil bort som kommer hem till mig om 2 veckor :)
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram
#32 Det viktigaste tycker jag är föräldrarna/föräldern, att de är engagerade och har ansvaret. Man kan ändå inte ge ett så pass litet barn ansvar.
Min bonusdotter, då fem år gammal, skrek och grät av rädsla när hon fick syn på vår nya familjemedlem, en liten försynt dvärgvädur, som inte ens var fullvuxen… Idag är hon den första att hjälpa till att ta hand om kaninerna, även om jag som vuxen har ansvaret.
#35 Ja, det klart. Vi kommer ju ändå ha kontakt med dom, så det ska nog inte vara några problem. Freja, även denna gången, kände på sig att han skulle flytta, hon sörjer när hon ligger ner med huvudet och tittar ner i marken. Stackars liten… Det går nog över snart, men ändå.. 😓
Vänliga hälsningar Ellen 

#32, Får jag bara fråga hur det kommer sig att du sålde honom till dem om du kände dig osäker och hade andra intresserade där han kunde fått det bättre? (dina ord)🙂
Ska hoppa med Pix sen, riktiga hinder, yeyy :) ba det inte börja regna.. Hur långt mellanrum minst måste det vara mellan hinderna? Btw, vem vann Månadens kanin i Augusti?
Blev äntligen intresserad av en kanin. Även om den hade hängöron. Men såklart var han tingad.. :(

Jag tror mig äntligen ha hittat min drömkanin! Hoppas nu ingen annan sätter klorna i honom före mig.
#40, Härligt! Vad är det för någon? :-)
4 av 6 kaniner har varit i hagarna sedan runt 9 tiden imorse och vädret är toppen än, blir nog många timmar för dem i hagarna = lyckliga kaniner!

#41 en blocket annons 4 månaders dvv i Kungälv. Men någon annan hann före och ska dit i em . 😢
I vilken län bor du i 29 ? Mina två har rymt😔
#44 Ser ut som Rexar
Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU
#46 Ja respäls har de väl men tycker den längst bort har sånt dvärgvädur ansikte
Undrar om man kan ta något test någonstans där man kan se vad man är allergisk mot? Kostar det någonting? Tänkte att jag behöver kolla om min lillebror är allergisk mot hö och det jag fick fram på google var ett blodprovstest för 450 kr men tänkte fråga om det finns något annat man kan göra som är gratis/billigare då jag själv också vill göra ett sådant test.

#48 Vänd dig till vårdcentralen, där gör dom pricktester

Idag flyttar min kära syster till USA 😕
ååhhhh vad söööta kaniner!!❤️
Love Laleh<3<3:)
#45 Göteborg. Men det var med största sannolikhet en vildkanin, vi har en liten flock av dem häromkring.
#48 Vårdcentralen, det kostar inget.

Ikväll har Blåstjärnan kaninhoppträning för barn/ungdomar i Thn, längtar till att kl blir 18! Igår byggde man o barn hinder, så vi kan smygträna resten av veckan. 😄👍
Vår lilla skrutta har vingar på ryggen. Undrar om hon kan flyga?! Vem vet vi kanske hittar henne i fågelburen en dag… 😉

#56 men så gulligt! Hihi
Bestämt oss för att mitt och sambons husdjur blir fågel…
sen gick jag in här 🤐
Aut viam inveniam aut faciam
Sötnosen
-' Malin Hultman
#60 Varför inte?

Längtar till att klockan ska bli 23:00, då slutar jag jobba och får åka hem och krypa ner i sängen efter en väldigt lång dag!
#60 Vill du så går det nog! Du får ta och prova, rid för mig med då! 😃
-' Malin Hultman
Kan man skicka in ett bidrag till "månadens kanin" t.o.m. den 20:e, eller t.o.m. dem 19:e?? 🙂
#64 Även den 20e som jag förstått det
Satte ihop två stora hagar, nu springer hon runt som en tok. Bästa känslan alltså!
t.o.m.?
Imorgon kommer vi lejonhuvad skönhet Bella hem! Längtar så! :) En brun liten choklad björn
Bunnysta@instagram
#67 Ja den 20 räknas också du. Står det till & med t.ex då den 20e så är gäller det datumet också, alltså att det är sista dagen 🙂
#70 tack!🙂
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Finalen från Jazz's tävlingsdebut❤️
1+0 så tyvärr ingen pinne, men är så stolt över min grabb - tror jag spricker snart😊

Jobbat 10 timmar, bara 5 kvar tills jag får hem o dunka huvudet i kudden. #72 men gud så duktig kanin, så lugn och hoppvillig! 😍
Jag tingade min kanin innan jag ens sett henne, det enda jag visste var att hon var en hona och ungefär Vilken färg?!😂 men jag är sååå nöjd ned henne kunde inte fått en bättre kanin. Uppfödaren var jätte bra😃👍 så ser hon ut😃
Det verkar som om jag är allergisk/känslig mot hö. :/ Jag ska pröva allergitablett imorgon. Mamma gav mig också rådet att spruta lite hö i taget så att det inte dammar. Jag ska använda handskar när jag hanterar höet med, så får vi se hur det blir. Jag har ju varit känslig förut men nu blev det idag rätt så irriterande reaktion.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#76 Håll tröjan för din näsa när du ger hö. Om du är allergisk kommer du nog reagera även om du är försiktig när du häller i hö då du har kaninen i samma rum ;/
Vilken gullig!!
Är super glad att Milton är så orädd som han är! I början gömde han sig alltid under soffan och sprang så fort man kom nära buren just nu sitter jag i soffan och ser galningen springa runt, rejsa och gör massvis med glädje skutt :) Lilla Bellas tur förut men hon sprang under soffan och skickade mina tår hihi :)
Bunnysta@instagram
#77 Jag ska vara väldigt försiktig imorgon. Annars får jag lov att flytta in hennes bur i köket och ta matbordet in i vardagsrummet. Vilket jag kanske gör ändå. Att ha kaninburen bredvid sängen var ingen hit.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#82, Agree, tusen gånger om!
Blir så ledsen när jag ser alla blocket annonser med folk som tröttnat på sina kaniner, barn som växt ifrån dom osv..
Bunnysta@instagram
Nässprej, allergitablett och handskar fungerade ok mot hösnuvan. Jag kände hölukten slå emot mig som en vägg när jag gick in i lägenheten, men det fixar sig förhoppningsvis.
Jessica Jones (2015-)
Min lilla skrutt har haft ont i magen i 3 dagar nu😢
# 88 Hur går det? 😕
Två kaniner flyttade och två tingade. Kommer bli tomt här i vinter. De som är kvar är nog nöjda iaf, mycket plats att skutta på blir det haha.
#89 Hon äter knappt, men hon fäller och när hon bajsar är det massa päls i avföringen😕
Kör i henne vatten, cc & gaslösande + magmassage 1 gång/timmen sedan i måndags.
Vet inte vad jag ska göra ifall jag måste ta bort henne, hon är oersättlig på så många plan😢
"89
Usch, hoppas de löser sig 😕
Om jag skaffar en ny hane kommer han att skvätta o markera o massa eftersom det antagligen finns kvar "hanlukt" från min gamla kanin i mitt rum på mattan o så?
http://www.blocket.se/goteborg/Kanin_med_bur_56024832.htm?ca=15&w=1
Stackars kanin :-( "stor kaninbur"
94# Men stackars liten! Vad jag önskar att jag hade plats att ta hem den :/
Bunnysta@instagram
#94 Fy alltså, de har haft honom i tre veckor och redan tröttnat? Varför köpt de ens kanin… Hoppas den får flytta snart och att den får bo någon stans bättre!
Jag ryser när jag ser sånt, stackars kanin kan ju inte ens rör på sig där! 😢
Skulle gärna villa ha den, verkar allmänt vara jätte gullig :)
#91 Stackars! Hur har det gått? Bättre nu, hoppas jag!
Stackars Blocketkanin :( och Stackars dig RebeccaG! Hur har det gått med henne? :( Själv är jag glad att mina bebisar är en vecka gamla nu och verkar må super! :) så hoppet ökar. Blir lite mörkrädd över vissa som hört av sig dock. En kvinna frågade hur mycket en hona skulle kosta, när man kan börja avla, hur många kullar man kan ta per år 4 eller kanske t.om 6, och hur mycket jag tror hon skulle tjäna på det. Hon tyckte att 6 kullar per år var okej då ungarna precis hinner flytta när nästa kull föds… Hemskt… :'( hon får ingen kanin av moi! Väntar även själv på att föda liten människobebis :) beräknad om 2v :)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
#99 grattis till din kommande bebis! :D så roligt :)
#100 tack :)
#98 Min tös mår bättre nu :)
Äter hö, kissar & bajsar själv❤️
#102 härligt!!!!
Min kompis sa att det sitter en kanin utanför hennes hus som någon har släppt ut och enligt hennes syster ska de som äger kaninen inte gå ut o leta efter den :/ stackars kanin. såg bara några sekunder på bilden jag fick och såg ut som en dvärgvädur
#87 kan du inte skaffa en luftrenare hemma då? Kanske din allergi blir bättre..

#106, plutten då❤️
Damnit skulle köpt en 150 bur för bara 200 kr idag men svarade för sent så hon lämnade den på ett omplaceringshem. *suck* Ska förövrigt köpa en holländsk kanin, tror jag! =)
#108 Åh hollis 😍
#109 Vet 😍Alltid velat ha en o nu ska jag få en nästa månad :DD!
#108 Vad roligt! Holländare är så fina 🙂 Vilken färg`?
#110 Åh vad kul!! Sjukt avis nu… Vill se mycket bilder 😃
#111 Jag är inte säker men han är gul/svart eller gul/blå. Har frågat så väntar på svar nu =) Han har ingen bra teckning så därför är hans färger lite blandade så tycker det är lite svårt att se med mitt otränade öga :p
#112 Absolut 🤗
#113Spännande 🙂
Skulle kunnat hämta honom igår men mamma tyckte det blev lite för tätt inpå efter vi bestämt oss. Han är bara 7 veckor. Men uppfödaren kommer till göteborg nästa månad så då får jag honom =) Jobbigt o vänta ;)
#115 Bra att vänta en vecka då 🙂 Men ja håller med jobbigt att vänta 😉
#116 En månad* :pp Har dock rätt mycket jag måste fixa innan så det blir bra med en månad. Hade vart mycket värre om det var efter nyår eller sådär. 😉
#117 Läste jag fel eller hade du skrivit fel? 😛
Ja då hinner du förbereda allt 👍
#118 Du läste nog fel :p
#119 🙂

#121 Emoji (stavning?) symboler syns tyvärr inte på windows 7 t.ex. Blir bara frågetecken.
Söta kaniner!
#121 så söta o fina :)
#124 så fin :)
#125 Tack! :)
Undrar om det är någon som har tips? om hur man tar upp en lite större kanin?
Trodde inte det skulle vara så stor skillnad mellan 1,6 kg(Moses, dvärgvädur) och 2,2 kg(nya tjejen, Holländare). Men det är det. 😛 Hon kändes inte bekväm när jag tog upp henne direkt.
Moses tar jag upp genom att placera första handen mellan hans framben, och så skopar jag upp bakdelen med andra handen. Och sen bära mot bröstet.
Det var detta jag applicerade på henne, men jag vet inte.
#124 Vad fin, ska skaffa en likadan! =)
#126 så vi gör med :) med våra rexar. Tar nog bara lite tid för dig och kaninen att vänja er vid varandra och hur ni är :) Här är jag och min tjeja som gosar en snabbis igår ;)
Pröva att ta första handen bakom frambenen istället för emellan?
Jessica Jones (2015-)
#126 Jag brukar ta bakom frambenen och sen några fingrar mellan frambenen för mer stöd, och sen andra handen under rumpan :)
De flesta gör som jag gör ser jag. Jaha, det är väl bara öva då. ^^
Fin kanin #128 (så fint med dalmatiner :D) och #131! 🙂
Någon som kan komma på en bra halloweenkostym (behöver inte vara läskig, bara fantasifull) Som man också kan springa och hoppa kaniner med? Fantasin är sluut!
~ Kram Nadja ♥
#134 Otroligt söt :D
#135 Visst är han <3

Börjar jobba om 2,5 timme, borde sova lite… Snark! #134 vilken liten pussgurka!
#137 Ja verkligen! Kommer bli tusentals pussar på den där söta nosen. Längtar så mycket efter honom ❤️ Lycka till på jobbet!
Då var det bara att lägga av med kaninbilderna och fortsätta imorgón;)
Ylva(som jag nu bestämt får fortsätta heta detta) är verkligen urmysig. Blir förundrad över hur mycket hon tigger kel emellanåt. Nyss så följde hon även efter mig när jag gick. Lite roligt. ^^ Skillnad på henne och Moses så sett. Honom får jag inte ens ta på när han är ute på golvet och springer(tror han blir skraj att lektiden tagit slut "redan" då. :P).
#134 Men vilken sötis! Vad är det för ras?
#140 Min holländare är likadan, otroligt kelig! Men samtidigt är hon väldigt nyfiken! Lägger jag mig på rygg på golvet så är hon snart framme och ska slickas i ansiktet ❤️