Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 528 ggr
Mollypierce
0

Resa med kanin

Hejsan. Eftersom kaniner så lätt kan bli stressade, kan man resa med dem via en båt (inte en jätte  stor utan en vanlig personbåt) ? För varje sommar så är jag i min stuga i ca 2-3 veckor. För att ta mig till min stuga så måste jag åka bil i 40 minuter och sen båt i ca 10 min.

minihamster
0

Så länge ni inte åker när det blåser och gungar i båten så ska det nog gå bra. :)

//Josephine :)

Mollypierce
0
Mickis1994
1

Har vänner som har seglat med sina kaniner på sommaren, kanske inte det optimalas men det funkade. Så absolut kan du ta den båtturen, men ta det gärna lite extra lugnt och tänk på  att bryta vågorna rätt för att minimera "vågigheten" som det lätt blir :) Hoppas du förstår mitt lilla ord vågigheten.. alltså "nu blir det vågigt!" :P

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Mollypierce
0

#3 haha okej :D Tänkte att en 10 minuters båttur inte kan vara så farligt :)

[Sockertoppens_kaniner]
0

Inga problem! Tänk bara på att kaninen ska ha tillgång till vatten då det ofta blir varmt på båtar. :)

MsSofieG
0

Det är absolut inga problem med en 10 minuters båttur ^^ Så länge du kan observera din kanin under resan så är det lugna puckar :)

Mollypierce
0

Tack så mycket för era svar. Jag har just nu en kanin "på foder" och haft det i några månader, men hon måste ju tillbaka till hennes ägare snart och jag vill ha en egen kanin. Men mina föräldrar vill inte ha en kanin pga att vi far till stugan på sommaren och är i Thailand på vintern (i några veckor). Så om jag lyckas lösa Thailand så tror jag att jag får en kanin 😃

[Sockertoppens_kaniner]
0

#7 Du har PM! :)