Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 497 ggr
neapeaw
2

Fånga in kanin?

Nu är det såhär att det är en liten grå kanin med lång päls runt huvudet som sprungit runt i vårt område i månaders tid, har försökt fånga in den men den är för snabb. Någon som har tips? hur jag kan fånga in stackaren innan snön kommer? Har provat håv och handduk men den springer när jag kommer för nära..

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
IdaKw
1

När jag fångade in en okänd förrymd kanin som sprang runt obehagligt nära en väldigt trafikerad väg så hade jag kompostgaller, vi var 3 stycken. Så 2 höll i kompostgallerna ( fler än 4 galler) och den andra försökte försiktigt valla in den utan att stressa upp den. Så kunde vi ta upp den ur kompostgallerhagen och ta hem den. Den var väldigt rädd och redan stressad då flera andra försökt fånga den så tyckte det var snällast att inte hålla på att jaga den utan att den själv tog initativet till att gå in i hagen ( vi hetsade den inte alls. Så valla menar jag mer, blockera lite så den inte springer ut på vägen) gick faktiskt snabbt och enkelt :). Ha något gott med också!

IdaKw
0

Så den skuttade alltså in mellan gallrena och då stängdw vi till den. Så den inte kunde springa mer än i hagen. Vi hade kanske 8 galler. Finns säkert smidigare sätt dock

Facie
0

Man kanske kan försöka gillra någon typ av "snäll" fälla…

Pretty wise //