nafsar på fingrar
hej!
båda mina kaniner har helt plötsligt börjat nafsa(absolut inte hårt det gör inte alls ont, de är väldigt försiktiga) och slicka på mina fingrar. jag brukar låta dom nosa på fingrarna/handen innan jag klappar och de har aldrig gjort detta förut.
Det kan inte vara av hunger eftersom dom får Pellets på morgonen, grenar på dagen och grönsaker på kvällen+hö hela tiden. och de har även fri tillgång till en Hage med gräs.
de kan inte heller vara törstiga eftersom dom har en vattenflaska och skål som byts varje dag.
Kan det ha någonting med mitt nagellack att göra? Jag har precis börjat använa "stopp och väx" eftersom jag annars biter på naglarna. Det är otroligt beskt och jätteäckligt. men kanske de tycker om det jag vet inte :/
Det är ju ingenting som skadar egentligen, att de biter, men det är lite underligt att de börjat nu efter fem år 0_0
Att de slickar dig på fingrarna betyder att de tycker om dig. De kanske bara blir lite hårdhänta? 😃 Som du beskriver det så verkar de inte aggressiva.
förhoppningsvis är det därför
men fortf lite konstigt att de efter fem år insett att de tycker om mig haha 🤪
Haha, ja ibland undrar man… 😛
Min kanin kan göra så när han "putsar mig" också.. Jag tror det är för att "skrapa bort" ojämnheter med tänderna eller något :) Men brukar ändå säga till honom när han gör det och nu har han nästan slutat med det.
Pretty wise //