Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 562 ggr
cattis12
0

Sätta ihop 3 kaniner!

Hej alla! Jag har sen tidigare 2 honor som levt ihop sedan den minsta var bebis alltså i ca 3,5 år. Sen 7 veckor tillbaka har vi nu en hane på 1,5 år som bor precis i anslutning till tjejerna.Vi kastrerade honom för 5 veckor sedan i förhoppning på att snart kan bo ihop. Det börjar närma sig och jag slänger ut en fråga om någon vet bästa sättet att sätta ihop dom. Ska dom få träffas alla 3 samtidigt eller en tjej åt gången? Dom har fått nosat omkring i varandras burar och träffas genom gallret hela tiden, och det funkar så bra, men är ändå lite orolig. Någon som har någon solskenshistoria? ☺

cattis12
0
cattis12
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
cattis12
0
cattis12
0
cattis12
0
cattis12
0
cattis12
0

Försöker ladda upp en bild till…går sådär! 😄

cattis12
0
cattis12
0

Men varför går det inte?

cattis12
0
Marsvinsmamman
0

Släpp ihop alla tre på samma gång. Stängsla upp en helt ny Hage, så stor som du bara kan, på helt ny mark där ingen varit förut. Så gjorde vi när vi släppte ihop våra 2,5-åriga kaninsystrar med 7-åriga hankastraten. De fick gå tillsammans i denna Hage några timmar på detta sätt varje dag tills rangordningen verkade helt klar. Därefter släppts de ihop i det ordinarie hägnet. 

Fördelen med att släppa ihop fler än två, är att det inte blir lika intensivt för den enskilde kaninen. De kan liksom bara tjafsa med en i taget.

cattis12
0

Låter sunt och bra!! 😊 Har en massa kompostgaller för att göra en stor Hage! Några transportburar att hoppa runt i oxå kanske! Några stubbar hoppa upp på..det kommer bli bra detta! Tack för ditt svar, marvinsmamman! ☺ 👍

cattis12
0

Det var inga problem att få ihop dom! Har ju lärt känna varandra under lång tid genom gallret,men lite jaga har det blivit men ingen päls som ryker! ☺

cattis12
0
Fridaaaa
0

Du behöver inte göra flera kommentarer med försök att ladda upp bild, man kan klicka på "hantera" på inlägget och testa att lägga upp igen 🙂

#13 Vad skönt!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

cattis12
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fattar inte varför det inte funkar..jag skriver väljer fil och trycker publicera! Händer inget! Och hantera inlägg får jag inte ens upp! 😯

cattis12
0

Och helt plötsligt funkade det! Haha…😄

Fridaaaa
0

#16 Sitter du vid dator/platta/mobil? För på platta/mobil måste man klicka på inlägget för att få fram hantera🙂
(ser nu att du använder emoji.symboler. Syns inte om man sitter sm jag vid vanlig dator så att säga, windows7)

cattis12
0

Sitter med min mobil och försöker nästa maniskt att trycka på inlägget för att få fram hantera men händer inget! ☺ Jaja, nu har jag fått in ett kort iaf! Imorgon ska jag öppna alla dörrar så dom ska få springa runt fritt i varandras burar! Ska bara möblera om lite så det blir nytt och spännande överallt! Blir nog kul! 😊

Fridaaaa
0

#19 Märkligt ska fungera, du ska klicka på det inlägg du vill ändra så vill du ändra #19 t.ex klickar du där på så ska det komma upp,

Dina smileys fungerar inte på iFokus tyvärr (om man inte sitter vid t.ex vissa plattor/mobiler) Men hoppas det fortsätter gå bra!

cattis12
0