Hur ser din "kanindag" ut? :)
Hoppas det inte finns nån sån här tråd redan. ^^,
Hur ser din kanindag ut på ett ungefär? Skriv klockslag och vad du gör med kaninen/kaninerna. :)
Jag börjar!
07.30 - Frukost. Byter vatten, fyller på hö, ger pellets och öppnar upp buren.
15.00 - Grönsaker. Broccoli, morot och sallad oftast.
17.00 - Ut och går i skogen, kanske terränghoppar, har det skoj. :)
18.00 - Kvällsmat. Byter eventuellt vatten.
22.00 - Stänger in Peach i mat-och-sov-delen.* Ibland får hon knäckemacka.
*Jag stänger in henne för att det finns väldigt många katter på området. Hon skrämmer bort dem på dagen, men på natten, om hon sover ute, så kan de komma åt henne då hon ligger längs med gallret.

Jag har inga bestämda tider.. men här kommer ett exempel:
Morgon: Mat, nytt hö, nytt vatten, lite pussar.
Dag: Påfyllning av vatten. Släpper ut dem i hagen, eller gå ut och går lite. Lite äppel och morot.
Kväll: Inhämtning*, Mat, nytt vatten, hö, äppel, morot, lite kel och sedan godnatt.
* Dvs. att jag lägger in de i burarna igen.
Tisdus: hoppas det inte gör något att jag härmar dig med den lilla stjärnan, *, ? (:

8:00 Går ut till Jappo och kollar till henne sedan går jag till skolan
14:30: Går ut till Jappo och Låter henne gå i sele på gräsmatan
16:30 stänger in henne i buren och byter vatten och ger henne mat
20:30 går ut och kramar om henne och sätter ner hennie igen
:D

07.30 matar kaninerna med foder och grönsak. byter vatten o fyller på hö.
16.00 släpper ut dom i hagen. ger ev. grönsak. Gosar lite.
21.30 stänger in kaninerna i huset. ger grönsak och foder.
brukar oftast bli lite sele och sånt. på helger så är jag med dom myyycket mer.

#3 Jo, det är ju självklart att man är med dem mycket mer på helgerna. :)
Dehär är väl ungefär en vanlig dag (skola inräknat)
07.00 - Kaninerna får vatten, hö och morot, torkat bröd
16.00 - Släpper ut två kaniner i hagarna, gosar lite med dem andra
18.00 - Byter kaniner i hagarna och ev. får en kanin komma ut på promenad eller springa lös på tomten.
21.00 - Tar in kaniner från hagarna, byter vatten, ger mat och gosar en stund.
Det är ju ungefär, inte exakt ;P

Morgon: Vid halv åtta kommer jag ut, matar, ger grönsaker, kelar lite & ger vatten. Har alltid bråttom på morgonen.
Eftermiddag: Kommer hem vid fyra och går direkt till kaninerna. Då tömmer jag toalådan, ger mat & grönsaker. Pysslar om Engla (går ut och går om vädret tillåter, annars väntar jag till kvällen) och bebisarna.
Middag: Pysslar om Engla & bebbarna. Ger även något litet, t.ex en bit knäckebröd.
Kväll: Går ut & går om jag inte redan gjort det, ibland gör jag det 2 ggr per dag. Ger mat, vatten & grönsaker. Pysslar om allihopa.
Ger små mängder grönsaker 3 gånger om dagen istället för en stor.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Mina tider då (skola inräknat)
06.00-07.00 - Släpper mamma ut Hampus i källaren
07.30 - Ger pellets,grönsaker, nytt hö & vatten och byter toan oftast. Och tar in han.
14.00-15.00 - Släpper ut och t.ex fyller på med hö/vatten.
15.00-21.00 Går jag och myser, går ev. promenad ute osv.
21.00-22.00 - Ger pellets, grönsaker, hö, vatten, pinnar. Byter toan om jag inte gjorde det ¨på morgonen.
Ja, så ser min dag ut :)
När jag vaknar ser jag till att Hubert har hö & vatten och om han har varit instängd i buren så öppnar jag så att han har tillgång till hagen.
När jag kommit hem från skolan öppnar jag hagen så att han får vara lös i rummet.
Vid femtiden får han pellets & grönsaker
Stänger in honom i hagen eller buren precis inna jag går och lägger mig.
(svårt att säga direkta tider eftersom jag endast har 1 el. 2 lektioner om dagen och vid olika tidpunkter, ibland går jag 8-10 och ibland 13-15 typ.)

Morgon: Vid kvart över sju går jah ut coh ger dom mat och vatten fyller på hö åt dem.
Lunch: Det får dom cirka kvart i tre. då får dom pellets och nytt vatten. Gräs ibland:)
Vid halv fyra släpper jag ut dom i boxen och låter de skutta. sen frå dom komma ut i selen. sen brukar jag sitta och gosa med dem:)
Kväll: Då får dom pellets om den är slut. Nytt vatten. Och hö. Dom brukar också få knäckebröd eller nåt annat gott:)
Så ser min kanin dag ut:) På helgerna är jag med dom typ hela tiden:)
Detta är på hösten/våren då hon är inne på natten och ute på dagen.
Morgon: Släpper ut Kiwi i hennes utebur, ser till att där finns vatten och lite pellets.
Dag: Har henne ute i hagen en stund, och sitter själv där inne och busar med henne.
Kväll: Sätter in henne i hennes vanliga bur, fixar vatten, pellets och grönsaker. Pussar och säger godnatt.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Har inga bestämda tider men det blir väl typ såhär:
Morgon: Går ut och kollar om dom fått mat när jag vaknat (är ju ledig varje dag så vaknar nångång mellan 9-13). Ibland har pappa matat dom innan han åkt till jobbet vid 8. Sen sätter jag ut Loix i hagen om det inte regnar. Och går ev. ut med någon kanin.
Eftermiddag: Fixar oftast med kaninerna i garaget (Maja och Lina…åh nu även Tryggur). Har dom lös där, tömmer toalådorna och lite sånt. Ger dom kaniner som behöver mer mat. Och byter vatten åt kaninerna som är på gården. Sen tar jag in Loix från hagen om han är där, och sätter Maja å Lina där istället.
Kväll: Går ut med Loix och Avaratia i koppel en sväng, har dom lös eller hopptränar. Sen fixar jag i deras burar och tar bort allt pissspån å så. Sen ger jag kvällsmat å hö åt alla och pussar dom gonatt (:
+ att jag tar upp Tryggur oxå lite då å då under dagen (: Han är ju 3 månader nu så kommer väl börja selträna han oxå om någon vecka.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999