Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1337 ggr
[Yasminjohanna]
0

Ni som har innekanin!

Hej allihopa. Jag behöver göra om lite i Lilys bur. Hur har ni det hos era småttingar? 

Jag har förnärvarande fleecepläd i burbotten och  lite halm. En toalåda, gallerboll och höhäck samt en sitthylla. 

Jag behöver dona och möblera om lite hos henne för att hon ska må som allra bäst. Kan ni hjälpa mig… saknar jag något i buren? Tacksam för alla tips? jag kan få!

Bunnybutt
0

Jag har sådana pellets som man använder i kattlådor, där hon gör sina behov eftersom hon vägrar använda lådan jag köpte (då byter hon hellre ställe, knäppis), sen har jag ett tunt lager strö och sen halm :) Men bara det är mjukt och det inte luktar för mycket så går väl det mesta bra?

Bara hon har någonstans att sitta, har tillgång till hö och vatten och har någonstans att hon kan gömma sig lite om hon blir rädd.  :)

[Yasminjohanna]
0

Jag använder också sådana "Toa-lätt" pellets men ska nog köpa lite ny burinredning… några tips? på bra ställen/hemsidor?

[hannaaeeriksson]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär bor mitt gäng: Det är ikea Badrumsmattor som underlag , sen har jag en innomhusbur-botten som toa-låda med spån i , för det föredrar detta gäng :) Hö har jag i en egenbyggd hö-häck som dom även kan gnaga på (gjord på färska pinnar ^^) sen har jag två tvåvånigsburar där jag tagit bort stängslet framtill på nedrevåningen och på enas övervåning. Har ett egenbyggt hus som är stort nog för min jätte att mysa i - tillsammans med de andra eller själv. Har också en rörlig lampa från ikea som sitter på ena bur-taket för att underlätta vid städning , samt att det hänger klädnypor från den där jag hänger godsaker :) Uppe på burarna förvarar jag hö, spån , selar, urine-off , mm. - tar inte onödigt med plats samt att kaninerna inte kommer åt det :) Har också några gosedjur i buren som ninerna älskar att pussa på och kasta runt :)

[hannaaeeriksson]
0

Samt en katt-tunnel som är mycket omtyckt , och kompostgaller runt hela alltet :)**

[Yasminjohanna]
0

#3   #4    #5   

Tack för era tips? och svar. Önskar att jag hade ett eget rum till Lily men hon har sin bur i köket och verkar trivas med det. Behöver dock göra om lite för att stimulera henne och för att det inte ska bli så tråkigt. 

Tänkte beställa hem nya leksaker och lite annat, ska kika in ikea produkterna #3 länkat till också.

Kram till er alla.

LIMOUSIN
0

Gnagarboden tycker jag har väldigt mycket roliga och udda tillbehör för kanin. 🙂

[Yasminjohanna]
0

Ja! Jag ska klicka hem lite saker därifrån