Hö från zooplus?
Är nått av deras hö bra? Funderar på att beställa därifrån ?
Annars vart kan man hitta bra hö förutom hos bönder (har ej nära till ngn bonde och ej bil), gärna tips? från internetsite
Har du Granngården nära dig? Annonsera efter kaninägare som köper från bonde och fråga ifall de kan köpa extra som du hämtar från dem.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Granngårdens sida tittade jag på, det enda höet jag såg där var en packad påse från Dogman, är det , det du menar? Ska kolla runt lite mer vad som annars finns i närheten av mig. Vad ger ni andra för Hö till era kaniner?
Jag har inte bra erfarenhet av Granngården men de kanske har blivit bättre :) jag är supernöjd med Sibi som ligger i bland annat sickla de har 110 liters påsar för 120kr min kille äter jättemycket när jag har det höet och det luktr gott och är grovt och fint :) inte dogman ^^ de är inte så grova… brukar finnas på ICA och de är bara reserv när mitt andra hö är slut ^^
Dogman rekommenderar jag verkligen inte. Dyrt, dammigt och dåligt med närning. Finns inga fördelar alls.
Jag köper av bonde.
Teddytassen har ekologiskt hö men blir dyrt i frakt om du inte bor nära där Teddytassen är?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Granngården har ett annat slags hö också och jag har hört att de ibland får in balar de inte har pp hemsidan. Bäst att ringa närmaste Granngården och fråga.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Jag brukar beställa ekologiskt hö från Undulatshopen som jag är nöjd med :-)
http://www.undulatshopen.se/kaninshopen/foder/ekologiskt-ho.html
#6 Hur mycket väger ca 15 liter?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
15 liter är ca 1 kg
Jag köper från bonde numera, men har provat annat tidigare.
Hö från Dogman vägrade mina kaniner äta.
Teddytassens hö var vi riktigt nöjda med, men tyvärr väldigt dyr frakt!
Vi beställde också hö från en kaninuppfödare som hade gratis hemkörning, det höet var vi också väldigt nöjda med, fast jag tror de har lagt ner, dessvärre.
Vitakraft har vi köpt på Ica vid några tillfällen, och de äter en del av det, men de verkar inte direkt gilla det.
Jag tror tyvärr att det är svårt att hitta bra hö till bra pris på internet. Teddytassen hade jag dock rekommenderat, om det inte var för att fraktkostnaden blir så dyr.
Jag skulle inte köpa hö från en kedja då min erfarenhet (innan jag började köpa från en gård) har lärt mig att deras hö är både onödigt dyrt och av dålig kvalité. Försök istället hitta en mindre djurbutik och kolla där :)
Jag har greenwoods ängshö från zooplus tycker det funkar bra.
Jag har också greenwoods ängshö. Mina kaniner älskar det. Dom gillar det mest av allt hö jag har provat.
Min tjej älskar mest den med äpple
Jag köper alltid från bonde :)