Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 376 ggr
Cindy S
0

Städa bur hos skygg kanin?

Min Ta-Sia verkar inte vara vann vid att bli lyft och avskyr mitt trägolv, så nu när jag haft henne i 10 dagar och jag vill skura burbotten så blir det problem.

Hon beskrevs som sällskaplig av säljaren och hon är ju inte 100% skygg, utan är för det mesta ok med att jag klappar henne om jag varnar henne först. Och hon bits eller rivs inte när jag lyft henne de tre gånger jag gjort det(in i buren, två gånger ut ur buren då hon snabbt hoppade tillbaka).

Men nu har jag bytt bottenmaterialet flera gånger(hon bajsar överallt och kissar i alla hörn) vill jag skura botten så att hon inte mår dåligt av lukten. Kan jag vänta i några dagar till, eller bör jag endast försöka tvätta hörnen medan hon är i buren eller kan jag lyfta ut henne på mattan och skynda iväg med buren innan hon hoppar tillbaka?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Frosstis
0

Lyft ut henne på matten och ställ fram en transport bur eller någonting om du har någon och skura bottnen

tlover
0

Ev kanske du kan lura in henne i en transportbur som du lyfter ut henne med, fortfarande säkert mer läskigt än att bli lyft men inte lika "bli fångad av rovdjur"s känsla som att bli upp plockad

l'm back