Upphittad kanin
Idag på förmiddagen skickade en vän till mig på facebook och sa att ett par hade kommit in på hennes jobb och sagt att de hittat en vit lejonhuvad kanin i bostadsområdet. Hon vet att jag har haft mycket kaniner, så hon skickade till mig och frågade om det var min, men det va det inte. Paret som hittade den bor i stockholm och skulle tillbaka dit nu under dagen och var mycket stressade över hur de skulle göra, så jag erbjöd mig att ta hand om kaninen och leta efter ägaren. Jag började jobba nu kl 12, så min pappa fick åka och hämta den. Enligt honom är det en liten bebis, jättesocial och sprang lös i upphittarnas hus och sprang efter dom hela tiden. De sa att det är en hane, men jag vet inte då jag inte har sett honom än.
Hur går jag nu till väga? Ska man ringa polisen? Sätta upp lappar kommer jag göra, och lägga ut bild på facebook. Vågar jag ha den ute, eller måste jag ha den inomhus? Vi vet ju inte när den släpptes ut, om den har varit inne eller ute osv
Hur har ni gjort?
Upphittarna hade två barn, och när pappa hämtade dem va de så ledsna och bara gråt och ville behålla kaninen. Så om ingen ägare hittas kommer kaninen få stanna hos mig, och så får upphittarens barn ta hand om den när de kommer hit då vi nästan bor grannar, så ett hem har kaninen vad som än händer.
Tror inte polisen gör något. Men att sätta upp lappar och lägga ut det på fb tycker jag är väldigt bra
Jag hade ringt polisen.
Man ska ringa polisen och anmäla djuret upphittat, nu kanske polisen inte bryr sig ett sk*t men om du inte gör det och nån har anmält den saknad till polisen och du ger/säljer den vidare så åker du dit för egenmäktigt förfarande tror jag det heter.
Så ring polisen åtminstånde för din egen skull.
l'm back
Vilket nummer är det man ska ringa?
#4 det är 114 14 man ska ringa om det inte är akut
l'm back
Kaninen är hemma hos ägaren igen :)
#6 Vad bra, hur gick det till?
l'm back
Haha det visade sig att jag känner ägaren! (känner och känner….vi jobbade tsm för några år sen) hon skickade till mig och hörde ifall nån visste om en upphittad kanin….så när jag skrev att jag hade han hemma hos mig blev hon överlycklig. Han hade rymt från hennes 7 eller 8åriga dotter i fredags 🙂 Så i det här fallet blev det ett lyckligt slut 😃
Å vad härligt med sådana slut :D
#8 Vad kul med ett lyckligt slut 🙂
l'm back