Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-ämnet-ot
Läst 1300 ggr
Julliz
0

Beskriv din kanin!

När man beskriver sin kanin använder man ofta ord som, söt, livlig, nyfiken. Jag tycker att det är lite kul att beskriva kaninerna i andra ord typ, självständig, färgstark, emo m.m.

Låt fantasin flöda! 

Här kommer mina niner: 

Honey är en fnittrig liten tjej som inte är särskilt stor i maten. Hon ser liten och späd ut, men har energi som få. Hon ser inte mycket ut för världen, men hon har ett hjärta av guld där alla får plats.

Nellie är en självständig ung dam som kräver mycket sällskap och uppassning. Hon har rejäla humörsvängingar och är extremt högljudd av sig. Allt för att få uppmärksamhet.

Cinnamon är en riktig liten tjejtjusare, därför trivs han bra med att ha två egna damer här hemma. Han tar inte stor plats i buren, men det gör han däremot i mitt hjärta. Han är en stor godisgris med grått skägg.

okej, jag vet inte såååå bra, men lite kul ;)

Flippa
0

Filippa är en hopp glad lite tjej på 8mån :) Hon är vit/sv  vitscheckad. Hon är alltid hungrig! Filippa måste komma ut många gånger om dagen, för hon har så mycket spring i bena!

Jennie104
0

Jappo är en söt liten lejonhuvad flicka på 2 månader hon är japantecknad hon älskar gräs jätte mycket gillar att bli upppassad och gosad med. :D

Ellen95
0

Millan är en sööt liten korsning:) hon är korsning mellan hermelin/dvärgvädur. Hon är väldigt glad och sprallig. Hon älskar att få mat. Hon är väldigt duktig på hoppning.Mn hon blir trött ganska fort. Hur snäll och söt som helst<3

Lillan är min andra kanin. Hon är oxå en korsning sykon med millan. Hon är väldigt lugn. Hon gillar att gosa och kela. Hon är en liten kel kanin hon. Hon är också väldigtmatglad.Hur snäll och söt som helst<3:)

Båda är madagaskarfärgade:)

Stravaganza
0

Yuki är en kanin med mycket spring i benen. Han gillar att gosa lite ibland, men han blir fort trött på det. Han har en otroligt stor aptit och han kan hoppa jätte högt. :D

[Zoie]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Zoie är en söt liten hoppkanin på 1 år. Hon gul/svart japantacknad. Hon älskar att vara ute i gräset. Hon gillar också filippa :)

Om ni undrar vem filippa är så är det inlägg #1  kanin Skrattande

Frida
0

Althalus är en grinig "gammal" gubbe som helst av allt sitter och trycker under mattes soffa när han får chansen. Han gör matte ledsen varje dag eftersom han inte tycks visa minsta lilla till att börja lita på henne igen efter att hon fick honom kastrerad. Men han är min monsterängel och så lätt tänker jag inte ge upp.

Anki är en ståtlig ungdom som upptäckt tjusningen med att äta efter en trög start i början på livet. Hon var länge liten och rädd men har nu satt sig på höga hästar och bossar totalt över nya burkamraten Althalus. Faktumet att hon har blivit större än honom gör det så mycket enklare för henne. Men innerst inne älskar de varandra och ligger gärna tätt intill varandra och myser samtidigt som de håller koll på omgivningarna.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Hopi
0

Dennis är en liten ängel som sitter o plirar med sina stora rådjursögon. Liten o nätt, väger inte ens ett kilo. Han gnager inte sönder nåt, han gör inget utanför sin toa, han är en ordentlig liten kille. Varje dag när jag kommer ut så välkomnar han mig som den största charmör med massor av pussar. Han är underbar!

Andy han har energi han! Gillar att gnaga, gräva, springa, hoppa. Så älskar han kel, han kommer alltid fram när jag kommer, men det är jag som ska krusa för honom, inte tvärtom. Han gillar mat och banan förstårs! När han får det då smaskar han och njuter så han blundar. Ser så söt ut så det går inte att beskriva. ;)

Marlon är lille blyger han. Inte är han intresserad av att pussas eller kelas heller.. Inte det minsta. Men tar jag en pinne o leker med honom lite, då kan han glömma bort sig och bli nyfiken på mig. Komma fram o nosa o klättra på mig. Han ser ut som ett riktigt kramdjur, och det hoppas jag han blir med tiden. Han är ju bara en liten kille än, då kan dom ju vara lite rädd för tjejbaciller förstårs. hehe.

malinroth
0

Lilo är en liten korsning, ungefär i dvv storlek. Hon är riktigt sprallig och vill gärna springa runt på golvet så mycket som möjligt. Hon är tyvärr rätt mycket för att gnaga på allt men det går rätt bra ändå men man måste säga åt henne ett antal ggr om dagen :P hon är en riktig buse, hoppar ner i sopkorgen och tar bananskal och sånt som hon sen springer runt med när jag upptäcker henne :P hon är rätt kelig av sig också, bara hon fått springa av sig lite innan så sitter hon gärna i famnenoch myser sen ^^ Hon älskar mat och är en riktig hejjare på att äta hö! :D

ciss
0

#8: ÄLSKAR bilden!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

malinroth
0

#9 tack :) jag gillar den också ^^

lill-jarven
0

Hubert är en liten slöfis med hängöron. Han älskar att äta mat och att pussas. Sover ibland lös i rummet och tuggar knappt på nåt som han inte får tugga på. :) Han anser själv att han är lite för häftig för att bli buren på så i famnen vill han bara vara om han själv har skuttat dit, att bli lyft tycker han inte om. Huberts kompisar, vovvarna Indra & Joxa, brukar avundsjukt beskriva honom som bortskämd ^^

Susanne-L
0

Jag heter Ino är en liten lejonhuvad filur på 11 mån.

På dagarna sover jag och är rätt trist, men på kvällen när solen har gått ner får jag liv! Hoppar ur och in i buren, springer runt i köket (buren står i köket och är alltid öppen) För en månadsen hade matte alltid dörren öppen till köket för att jag var duktig och stannade där inne, men en dag kom jag på att man kunde hoppa ut till hallen och där fann jag dörrmattan..vilken grej! Där kan jag hoppa omkring så mycket jag vill utan att halka omkring på köksgolvet.

Jag är rätt skygg av mig, men gillar Matte och Mattes pojkvän men han är lite otäck ibland, han har så mörk röst. Jag gillar inte när någon tar upp mig, men när jag väl sitter i famnen är det rätt skönt en stund sen vill jag ner igen.

Men jag tycker om när matte kommer in till köket på kvällen innan hon ska lägga sig och gosar med mig. Älskar att bli masserad, fast på mitt villkor!

[Zoie]
0

#11 Ohh vad söt Hubert är (L)

annaforsgren
0

Tjoffsen är en ricktig latis, inte förns han ser snygga brudar så blir han galen och ska jaga dom hit och ditXD han älskar baran och päron , och sitter i sin lilla bur och väntar på att mamma ska komma^^

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Lippo
0

Lippo är en liten angora/lejonhuvad korsning på 1,5 år. Själv så skulle jag nog beskriva honom som en kanin med mycket energi och en sprallig kanin då han aldrig ligger still utom då han sover :P Han är även sällskapssjuk! ^^

Molly är en mer självständig liten brud som kan ligga och lata sig hela dagen :) Hon är även ett liten matvrak och älskar att bli buren ^^

lill-jarven
0

#13 tycker jag också ^^

malinroth
0

#16 är du också söt?? XD

Du fuskar ju du kan ju inte ändra sådär!!

Moonstrike
0

Rufsan är en självständig och tuff liten tjej… Hon är något egensinnad, men har på senare tid blivit mera social.
Hon är ingen man låter småbarn hälsa på, eller som kompisen vill stoppa in fingrarna till, och hon kan ibland uppfattas som elak eller aggressiv, men det är bara utav dom som inte känner henne… Man måste ha fingertoppskänsla för att vinna över denna tös, hon är kanske liten, men snabb, stark, bestämd och mycket väl intelligent.

Ellen95
0

Här kommer en söt bild på millan & Lillan<3