Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 3260 ggr
Zabbio
3

Era inneburar :) Inspiration+presentation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!
Jag är ju inte nybörjare på kanin, många känner nog igen mitt namn här på sidan :) Men det finns åtminstone en sak med kaniner där jag saknar erfarenhet… jag har aldrig haft inne-kanin.

Men nu när Silverpil kom hit så kände jag bara att han.. han ska bo inne och bli en inomhuskanin. Om inte helt lösgående (vilket är en tanke) så med Hage och lös med mig när jag är hemma. Ärligt talat vet jag inte varför det känns så.. han var livrädd för mig (börjar mjukna upp nu, förmodligen blev det väldigt stressat med tågresan som blev flera timmar försenad, många byten och ersättningsbussar när man just tagits från sina kullsyskon och hamnat i en  liten transportbur..) men han var nyfiken hos uppfödaren och nu har han börjat inse att jag kommer med gräs och mat ;)
Men jag vet ine.. det kändes bara som att den här lilla pälsbollen, som då inte ens hade ett namn,  kommer bli min nästa ''Zplit''. Zplit var min första kanin, en dvärgvädur jag tävlade hoppning med. Han stod mig mycket nära, närmre än någon annan kanin (och få andra husdjur överlag) stått mig. Silverpil kommer naturligtvis inte bli likadan, men det känns som att han kan komma mig lika nära. Man kan väl säga att i ''klickat''.  Zplit bodde ute, jag var/är allergisk. Men efter en vecka med Silverpil inomhus så har jag inte känt något ännu så det verkar ha gått över :) Hoppas jag! Av någon anledning känns det rätt att ha honom inne..

Nog med babbel!  Just nu  bor silverpil med en unge ur mina kullar i en 150x60cm innebur, och det funkar väl tills vidare. Men den ska utökas, antingen bygger jag något måttanpassat till mitt sovrum (har snedväggar men bra med yta på längden) eller så blir det bara en permanent Hage.