Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 438 ggr
Cindy S
0

Hus till jättekaniner

Ideér, bilder? Rekommenderade mått? Behövs ett hus med tak och sidor eller bara en bred planka med ben, en hylla man kan ställa i buren alltså. Eller kommer för mycket ljus in? Jag kom just ihåg den här artikeln http://hallbarlivsstil.ifokus.se/articles/526698318e0e745ae0000f41-bygga-ett-ikea-kaninhus?discussions-1 Kan nog bli väldigt lätt att fixa en sitthylla. Såga och slippa. Framsida och baksida kan nog fixas med det som blev över vid behov.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[vanilla skye]
0

Mina jättekaniner har: Trähus, Reseburar utan dörr/lock så de kan gå in när de vill. Sitthyllor, 4 ben och en skiva ;) Hundkojor för mindre hundar.

Svado
0

Jag ska bygga hus åt mina kaniners utebur. Det kommer bli 3 avlånga rektanglar med en öppningsbar långsida, så man kan öppna, lätt tömma skitig halm o sen he in ny o stänga. Men kaninöppning på ena kortsidan.

Smidigt o enkelt :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Clara02
0

Vi har en stor bur, alltså en stor ram ochkså har vi även en bur i själva ramen. Ha även tak på buren om det skulle regna eller snöa