Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 414 ggr
[Milicious]
0

Kanin och hund

Hejsan Jag har både hundar och kaniner. Härom dagen iakttog jag Cocos, hermelinkanin, och hundarna. Cocos går lös inomhus. Han har en liten bur som jämt är öppen, där äter han och sover. Buren står på en balkongmatta.Mattan är 200x120cm När Bailey (hund) närmar sig blir han bortjagad av Cocos medan Mumma (hund) får vara där. Bailey är chihuahua och Mumma är phalène. Båda är lekfulla och unga. Cocos är van och uppskaattar sällskap. Han är INTE rädd. Undrar varför hans beteende är olika mot hundarna. Den ena är välkommen medan den andra blir bortjagad. När Mumma går dit hoppar han och möter med Bailey är bannlyst. Nyfiken på beteendet. Han hälsar även mig och sonen välkomna men just chihuahuan är inte välkommen.

[Sockertoppens_kaniner]
2

Djuren är ju, precis som oss, individer och alla kan inte gilla alla. Cocos har väl inte fått tycke för Bailey. Kan ju också vara så att Bailey skrämt/retat upp Cocos någon gång och nu inte är välkommen.

[thildaaaa]
0

Oj vilket intressant beteende! Men förmodligen är det som #1 säger att de bara inte kommer överrens :) så länge det ej blir stort bråk så borde det väl vara lugnt…