Höet luktar mysko.. :S
Upptäckte idag att höet luktar.. typ.. skog eller Svamp? eller nåt. >.< Det är inte så bra va? Problemet är att jag inte kommer kunna skaffa nytt hö förrän kanske på lördag eller så, kan jag ge det svampluktande höet tills dess, eller måste jag skaffa nytt nu ändå på nåt sätt? Tacksam för svar!! :)
Ge inte illaluktande hö till din kanin, utan ge hellre ingenting! Din kanin kan bli allvarligt sjuk av dåligt hö, t o m dö! Så vänta till på lördag, det är trots allt bara två dagar!
#1 Okej, tack!!

Ge inte det, som #1 säger kan de bli väldigt dåliga av dåligt hö! Hö ska lukta friskt och man ska kunna (om man inte är allergisk dårå ;) kunna stoppa huvudet i höpåsen och lukta utan att rygga tillbaka. ^^ Hö ska lukta gott!
Måste skaffa nytt hö typ nu..
#3: Okej, då vet jag ;) tack!

Du har väl kanske någon djuraffär i närheten? Jag brukar köpa i stallet, men blir det akut så kan man köpa i djuraffär också. ^^
#6 Jo, det finns en djuraffär i stan men bor utanför stan.. Fast mamma och min syrra ska antagligen in sen till ett annat ställe, så jag får övertala dem att köpa det! ;)
De kan kanske köpa det :) annars åker jag in med tåget!
annars kan du väl ersätta det med lite gräs? eller nåt
Hälsningar Vemsan
#9 jo, kanske det.. Fast hö är väl nästintill oersättligt :/
Mysko x)
#11 ;) Jaa..
#12 haha jaa xD
De ska åka in nu, så de hinner köpa hö innan affären stänger (kl 6) ! :D <3

fixa nytt hö… Det är nog bäst! ;)
som de andra säger; ge inte illaluktande hö, köp nytt ! lukta gärna på höet innan du köper det om det är möjligt..