Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 867 ggr
Mita75
0

Köpa ny kanin idag. :)

Jag ska idag köpa en liten hona på tre månader. Tanken är att hon ska gå med en av mina egna unga honor, men hur länge efter inköp brukar ni låta en kanin hå själv med tanke på ev sjukdomar och så..? Eller låter ni dem träffas på en gång?

RebeccaG
2

Minst 4 veckor i karantän.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Nikodemus]
0

De ska inte behövas

RebeccaG
7

#2 Fast du måste ha nya kaniner separerade från de andra, ifall den nya kaninen bär på en smittsam sjukdom vill man inte att det ska drabba alla andra kaniner, Därför har man kaninen i karantän, så man kan övervaka eventuellt utbrott av sjukdom utan att övriga kaniner blir påverkade.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Peak303
2

Beror lite på var kaninen kommer från. Den jag har från min kompis fick flytta ihop med min hane direkt då vi brukar ha varandras kaniner lite då och då utan några problem under de senaste åren.

Men kommer en kanin från en annan uppfödare/privatperson så har jag dem ifrån de andra i alla fall minst 2v.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Mita75
0

Oki, ja då får de vänta med att flytta ihop. 😊 Men separerade,- får de bo i burarna jämte varandra eller ska de tom bo på olika sidor av huset ? Hur mycket 'karantän' ska det vara? kanske dum fråga, men vill inte göra fel.. 😊

Zabbio
1

Olika sidor av huset, helst :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Mita75
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Tack för svar. 😊 då får hon flytta till baksidan. ❤️

Cotast
0

#7 Bra beslut :) 
Väldigt söt btw, är helt såld på japsar :3

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

[Nikodemus]
0

Stakars kanin

Mita75
0

#9 varför?

kanin och häst
6

#9 du kan vara tyst, unge!

Ett liv utan djur är inte värt att leva

tlover
0

Har du möjlighet att byta kläder mellan och ha separata "städgrejer" är det bra också, själv är jag däremot inte så duktig eftersom jag oftast bara har ett par arbetshandskar 😊som tur är köper jag sällan hem nya kaniner. Men jag ska skärpa mig i framtiden.

Men vi brukar ha dom på andra sidan lagården (el liknande) i minst 2 veckor (fast mer är säkert bättre)

l'm back

[Hallons]
7

#9 nu räcker det! Du går in och förstör folks trådar och skriver dina åsikter utan att förklara hur du tänker utan du bara påstår. Tror du att någon kommer se dig som seriös och lyssna på dig om du upprepar samma skit i trådarna hela tiden?? Ser ingen logik i det hela… (Ursäkta för ot TS. Mycket söt kanin btw)

sannadetejag
0

Så otroligt söt kanin :)

WilmaU
0

Gud va söt! <3

MVH Wilma

The Animallovers!!!
1

Så himla söt kanin! #9 varför är det synd om den? Den se ut att ha det superbra så sluta klaga hela tiden…

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Fridaaaa
2

#16 Bry dig inte om #9 😉

TS: Lycka till med kaninen!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

The Animallovers!!!
1

Du har rätt #17

Du kallar det djur, vi kallar det livet!