Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 780 ggr
Stylle
0

Var ska kaninen bo?

Hej, jag har en "dvärg" kanin i en liten innebur just nu. Hon får komma ut i en stor Hage ca 3-4 timmar om dagen. Jag vet inte hur jag ska göra nu till vintern, jag kan inte vara opartisk för kaninens bästa så därför behöver jag eran hjälp. Är det mycket bättre att göra henne till en utekanin på heltid från och med nu, så att hon får en stor yta eller kommer hon ha det bra nog om jag bygger en innebur som är två och en halv våning med måtten 65*120*40-50, 65*120*40-50, 65*60*40-50 och att hon får komma ut i vardagsrummet 1 timme om dagen? Tänkte bygga en liknande NIC rabbit condo om du söker på youtube. PS: om hon blir inne kanin så kommer hon fortfarande få vara i hagen alla dagar som det är varmt nog.

Vovisch nr2
1

Tyvärr är det alldeles för kort tid att komma ut 1 h om dagen för en kanin.

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[zendaimimon]
2

En timme om dagen innebär 23 timmar om dygnet instängd i en bur där hon inte kan springa omkring som hon behöver vilket varken är bra för kroppen eller psyket. Jag tycker du ska göra henne helt till utekanin så hon får mer plats att röra sig på och bättre livskvalité :)
Ett alternativ är dock att du gör en kompostgallerhage till din innebur som hon kan gå ut i dygnet runt inomhus om du gärna vill ha henne inne.

Zabbio
0

Kan du göra condon större? :)
Våningarna gör sitt till, men en raksträcka är inte fel! ;) Eller kanske du kan bygga en tunnel av NIC bitarna? (var köper du dem förresten?)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Stylle
0

Det lutar mot att göra henne till utekanin nu i vinter. Har inte riktigt listat ut hur jag kan/vill göra condon. #3 Har inte köpt ännu, man får väl leta på nätet… Ska till USA i höst men tror inte direkt att jag kan få plats med det i resväskan hahah.