Bygga om en rumsavdelare?
Idéer på hur man går om denna till bur? Jag tänkte lägga den på sidan och ta bort hyllplanen och ha kompostgaller eller hönsgaller runtomkring, men har ni idéer för botten?
Jag vill ju skydda golvet och kan lägga presenning längst under botten ifall något läcker, men det borde ju vara något som är svårt att gnaga på och lätt att göra rent i botten. Plywoodskiva och täta sidorna på något sätt?
Presenning och filt i botten och hoppas att kaninen(eller hamster om jag bestämmer det) inte gnagar?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Den där blir tyvärr på tok för liten för en kanin. Det skulle däremot kunna fungera som hamsterbur. Jag hade behållt hyllplanen och istället gjort öppningar för genomgång och ramper mellan hyllplanen. Plywoodskiva bak och ramar med nät till dörrar i varje hyllfack fram. Skulle nog också komplettera varje hyllfack med en trälist på några cm nertill för att hålla strö på plats.
#1 läs hennes inlägg igen. Hon ska ta bort hyllplanen och lägga den ner, som en "mall" på buren ;)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Ja, ett par kaniner kan jag ha i den, plus utetid för dem.
Den är 180cm bredd, 39 djup(hyllplanen 37) och 1 m hög(med hjul) så den kan nog vara ok för kanin.
Att göra om den till hamsterbur skulle jag gärna göra. Jag kan ju ha en bur högst upp, och en längst ner och ha hål emellan hyllplanen nere. Då kan ju en ruta vara fylld med spån så att de kan gräva ordentligt(jag tycker inte om ramper, vet inte hur man kan göra dem säkra så att hamstern inte faller ner).
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#2 #3, Åh, jag tolkade lägga ned som den låg ned på bilden. :) Lägger man den på "rygg" räcker förstås utrymmet mer än väl för kaniner. Det blir säkert bra vad du än bestämmer dig för. Din hamsteridé låter superkul tycker jag.
Tack. Jag ska bara dubbelkolla att de jag tror kan hjälpa mig med bygget kan det. Det svåraste är väl att bygga dörrarna.
Jag kan ju ha ha borttagbart plexiglas på framsidan som sitter tillräckligt högt upp så att hamstrarna inte kan komma över, men så att jag kan sträcka mig in för att ta hamstern/byta mat/vatten, som jag sedan lyfter bort när jag ska städa.
Men att ha niner i den vore ju enkelt med.
Jessica Jones (2015-)