Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 434 ggr
michellan97
0

Hur mycket kan man "hålla på"?

Hej!🙂

(vet inte om den hamnade under rätt ämne, men ändra annars)

Om min kanin är dräktig så ska hon föda vilken dag som helst nu, men tvivlar dock på att hon är det :( Iaf så har jag just denna månad inte "hållt på" med henne så mycket som jag brukar,  med tanke på dräktigheten & att de ska ha lugn och ro o så. Men jag känner mig så himla elak när jag inte tar ut henne nånting knappt. Jag vet att man inte ska bära dem under dräktigheten så det gör jag inte, men hon brukar hoppa ut själv genom luckan. Dock tar hon alltid sådana JÄTTEskutt när hon hoppar in och ut så då oroar jag mig för ungarna. 

Men hursomhelst, får hon inga ungar nu så kommer jag para om henne så snart som möjligt & och det innebär då ytterligare en månad med mindre kel mm.

Frågan är då "Hur mycket är det okej att "hålla på" med honan under dräktigheten , utan att störa?" 🤔

//Michelle

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

Fridaaaa
1

Jag brukar skippa bärande sista 1-1 ½ veckan innan beräknad födsel.  Men kelar ändå men inte så mycket "spring" just vid den buren.
Jag tror nog hon inte skuttar mer än vad som är bra för ev bebisar, tror de känner på sig det rätt bra själva.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

michellan97
0

#1 Okej, vad bra 😃 Brukar också kela med henne, när jag öppnar luckan. Det är just dedär med att inte ta ut som känns taskigt 🌈

Michelle

michellan97
0

Putt ❤️

Michelle