Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 954 ggr
Klebold
1

Rädda kaniner ur misär?

Hittade en Blocketannons med en kanin som levde i total misär. Inget spån på burgolvet, i princip ingenting i buren (inte ens en matskål, maten låg på golvet.)
Funderar starkt på att gå och hämta denna då den bara bor max en kvart ifrån mig. 
Tänker på att kanske hjälpa den och sen sätta ut den på en seriös annons och försöka hitta ett riktigt hem åt den.
Gjorde detta för några år sen men är riktigt osäker på det här. 
Vad tycker ni?

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

jbson
2

Ja men gör det om du har möjlighet! Det är så tråkigt att se nu efter sommaren annons efter annons på ungdjur och givetvis äldre också för den delen som barnen tröttnat på! Så sorgligt att det är så många som gör detta misstag! Det går inte att rädda alla, men kan man rädda en så är väl det jättebra!

velenoso
2

Instämmer helt! Vi bör alla göra det vi kan för att hjälpa de kaniner som råkat illa ut. Har du utrymme/tid/pengar att hjälpa kaninen så varför inte? Jag tycker det skulle vara väldigt fint gjort av dig!

[anonymie12]
0

Håller med #1 och #2

Svado
0

Hade det funnits kaniner runtikring där jag bor som sökt nya hem som helt uppenbart hade det dåligt eller mindre bra där de bodde så hade jag köpt o tagit hem dom också.

Men tyvärr (och lite grann som tur är för annars skulle ja ha många) så är de inte många kaninförsäljare i min direkt närhet :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Svado
0

Det enda jag HAR gjort är att ta över en grannfamiljs kanin när kidsen tröttnade på den efter sommaren. Så en god gärning har ja gjort iaf :P

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

kaninjosse
0

Hittade 2 st i Stockholm som matchade din beskrivning.. Ena kan dock vara missvisande bild