Kanin iFokus

Kanin

Etikett: sjukdomar
Läst 585 ggr
[oroligkaninägare]
0

Chockad över kissfärgen

I morse hittade jag en kiss pöl innan jag torkade upp den de ser ut som mens men de är inte de. Vem av Tassen och Papaya kan de va och vad kan ge denna färg ? Orolig kanin ägare !

Saffran0Spice
0

Du kanske ska sära på dem över dagen och på så sätt få fram vem som behöver behöver tittas till? =)

[oroligkaninägare]
0

Hm ja frågan är om de går om man inte sätter Tassen i buren och hon löst så länge idag då :)

Saffran0Spice
0

#2 gör det, då får du fram vem som kissat missfärgat
Sedan kan jag tyvärr inte så mycket om kaniner, men färgen verkar ju visa att något inte är rätt - kanske en hälsokoll hos vetten?
När min katt kissade liknande så var det inflammation i urinblåsan =/

tlover
3

Beroende på hur du menar så finns det vissa växter (tex maskros) som ger rött piss, så har du gett tex maskros på senare tid skulle det kunna vara det (om inte du menar att det är blodklumpar i)

l'm back

woollo
0

Enligt vetten så ger viss mat orange/rött urin. Kaniner kan även avge porfyr i urinen inget farligt Man vet inte hur det kommer sig dock. Men kolla noga för det är svårt att avgöra om det är blod eller porfyr

*Personlig ägodel till två råttor och två hundar*Skrattande

[oroligkaninägare]
0

Ja lovar att kolla nä de är inte blodklumpar :)

jbson
0

Maskrosblad, maskrosblommor, morot och så tror jag även vinbärsblad kan utlösa detta med rött urin, det är ett färgämne som heter porfyrin. Det vanligt förekommande och det ser värre ut än vad det är och det är helt ofarligt! :)