Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 565 ggr
jela96
0

OT- Hur har ni råd?

Hej! Min dröm har alltid varit att ha en liten hobby uppfödning av kaniner! Just nu bor jag i en tvåa utan balkong och har en hankanin :) Jag funderar hur ni som är unga och går i skolan har råd med kaninuppfödning? Jag menar man kan väll inte ha uppfödning i lägenhet? :)

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Fridaaaa
0

Varför skulle man inte kunna ha uppfödning i lägenhet? beror ju helt på hur många kaniner man väljer att ha, hur stor lägenhet osv. Du kan ju ha uppfödning på  2 honor & 1 hane t.ex. 
Vem säger att man bor i lägenhet för att man är ung och går i skola?
Jag bor i litet hus, är 23 år (räknar inte det som gammalt) och studerar på högskola. Föder dock inte upp men hade kunnat om jag hade velat

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jela96
0

Jag menade absolut inte att man måste bo i lägenhet som ung även om många gör det :) Skulle mer än gärna bo i hus!

Bunnysta@instagram

Fridaaaa
0

#2 Beror på vad du räknar som "ung" också. Många bor ju kanske hemma osv också 🙂

jela96
0

Mellan 15 och 20 tänkte jag :) menar inte att du är gammal! Haha :)

Bunnysta@instagram

[Sockertoppens_kaniner]
0

Är 15 och går i skolan. Kaninerna är ju min hobby och tar största delen av min fritid. Jag prioriterar dem högst, alltid! :) Vill jag köpa en kanin, bur eller annat, betalar jag det oftast själv. Jobbar ihop pengar och lägger det hellre på mina kaniner än annat onödigt. :) Inte så svårt att få det att fungera faktiskt, det rullar på fint! :) (Jag bor i ett hus på landet)

jela96
0

Med dina föräldrar antar jag? :)

Bunnysta@instagram

[Sockertoppens_kaniner]
0

#6 Haha, ja. Jag bor med mina föräldrar! :) Men kaninerna är mitt ansvar och det är jag som tar hand om dem.

Fridaaaa
0

#4 Nej sa inte att du sa det heller 😉 Därför frågade jag dig vad du menade med just ung eftersom man definierar det i olika åldrar, men då vet jag vilken ålder du hade tänkt 😉