Beteende hjälp!!
Nu är måttet rågat!! Vaknade kl 02 i natt av att kaninen kissade på mig! Ja haha just så. Ok tar det från början Jag tog över en dvärg kanin ca 1 år hane okastrerad Han är rumsren och får vara i hela huset. Allt har gått bra han hatar dock att vara i buren är även aggressiv / kaxig om man gör något i buren när han är där. Ute är det inga problem. Nåväl en kväll satt jag i soffan. Han hoppade upp skuttade upp på min axel och sätter sig och kissar!!! Jaja. Sen dess har jag lärt honom att gå in och ut genom balkongdörren Så nu går han ut och kissar äter mm. Kommer sen in igen när han är klar. En gång till har han sen hoppat upp och försökt kissa på mig Och nu i natt igen. Va fan! Dessutom muckar han bråk med mig i soffan Men bara här. Så jag ser det som han planerar att hoppa upp och kissa på mig Utstuderat kaxig Så… Vad gör jag ?? Ja jag tänker kastrera han. Ringer vetten i morgon !!
*Personlig ägodel till två råttor och två hundar*
Du får försöka hålla ut, inte säkert att kastreringen hjälper, men försök göra så han inte får komma till rummet där soffan är, och respektera att du har en pissnisse. Sedan vill jag bara säga att man inte ska använda fula ord i sin text.
Ett liv utan djur är inte värt att leva
Hmm svårt att gränsa av blir ju typ hela huset. Men är det ingen som har nått tips? på vad man kan göra eller varför han gör Så här?? Alternativet är ju att stänga in han och det är ju nått han avskyr. Det är ju inte småskvättande heller utan han tömmer helt.
*Personlig ägodel till två råttor och två hundar*