Första gången..
Idag provade vi på en tur ute i gräset. Elliott är nu 13 v och han skuttade runt i godan ro med sele och koppel på sej..:) Jag gillade dock inte selen.. Tyckte att den vred sej och korvade sej på han.. Känns som det blev för mycket sele på nått vis.. Har beställt ny h-sele nu så får vi prova den.. Bröstsele, hur är dom tycker ni?
(skrev till dig på fb också hehe)
Jag förespråkar bröstsele, tycker det är toppen sedan jag började använda det på mina kaniner.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag ska beställa en bröstsele oxå nu tänkte jag. Har ju två st till kaniner där en utav dom är lite rymningsbenägen..:) Då funkar nog h-selen bäst på henne tänker jag. Han här sticker ju ingenstans, han sprang lös i trädgården idag med bara selen på sej..:)
Skulle vilja testa bröstsele på min lilla tjej, men har hört att den inte är så rymningssäker(?) 😍🌈
Michelle
"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"
Jag har oxå läst det . Men denna lille killen är lugn så jag tänkte att han skulle få en bröstsele och min lilla vilda tjej får ha en h-sele tills hon har coolat ner sej lite..:)
#3 Jag har bröstsele på min ena kanin som lätt tog sig ur h-sele men gör hon inte med bröstsele, hon trivs dessutom bättre med den än h-selen.
#4 Bröstsele och bogsele är bra för "vilda" kaniner. Min kanin var helt tossig innan vi köpte en bröstsele. Nu är hon hur lugn som helst:)
Det är väl bogsele som inte är rymningssäker? Bröstsele/Y-sela är väl däremot säker?
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Bogsele tycker inte jag är så rymningssäker i alla fall.
#7 Ne det har du rätt i, såg nu att jag tänkt fel 😇
Michelle
"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"
Bogsele är hur enkel som helst att ta sig ur för lite små galningar. H-sele tycker jag är ganska ok, har inte provat bröstsele men den verkar ju säkrast :)
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Skulle inte säga att bröstsele passar alla kaniner, Passformen passar inte alls min standard rex och den kan vara lite besvärlig innan man lär sig hur den ska sitta 🙂
//Joanna