Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 445 ggr
pillazz
2

Första gången..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag provade vi på en tur ute i gräset. Elliott är nu 13 v och han skuttade runt i godan ro med sele och koppel på sej..:) Jag gillade dock inte selen.. Tyckte att den vred sej och korvade sej på han.. Känns som det blev för mycket sele på nått vis.. Har beställt ny h-sele nu så får vi prova den.. Bröstsele, hur är dom tycker ni?

Fridaaaa
1

(skrev till dig på fb också hehe)
Jag förespråkar bröstsele, tycker det är toppen sedan jag började använda det på mina kaniner.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pillazz
0

Jag ska beställa en bröstsele oxå nu tänkte jag. Har ju två st till kaniner där en utav dom är lite rymningsbenägen..:) Då funkar nog h-selen bäst på henne tänker jag. Han här sticker ju ingenstans, han sprang lös i trädgården idag med bara selen på sej..:)

michellan97
0

Skulle vilja testa bröstsele på min lilla tjej, men har hört att den inte är så rymningssäker(?) 😍🌈

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

pillazz
0

Jag har oxå läst det . Men denna lille killen är lugn så jag tänkte att han skulle få en bröstsele och min lilla vilda tjej får ha en h-sele tills hon har coolat ner sej lite..:)

Fridaaaa
0

#3 Jag har bröstsele på min ena kanin som lätt tog sig ur h-sele men gör hon inte med bröstsele, hon trivs dessutom bättre med den än h-selen.

[Lollo1402]
0

#4 Bröstsele och bogsele är bra för "vilda" kaniner. Min kanin var helt tossig innan vi köpte en bröstsele. Nu är hon hur lugn som helst:)

Zabbio
0

Det är väl bogsele som inte är rymningssäker? Bröstsele/Y-sela är väl däremot säker?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Fridaaaa
0

Bogsele tycker inte jag är så rymningssäker i alla fall.

michellan97
1

#7 Ne det har du rätt i, såg nu att jag tänkt fel 😇

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

pernillaoscarsson
0

Bogsele är hur enkel som helst att ta sig ur för lite små galningar. H-sele tycker jag är ganska ok, har inte provat bröstsele men den verkar ju säkrast :)

Mickis1994
0

Bröstsele är min favorit, passar alla kaniner.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

AkaiTsuki
0

Skulle inte säga att bröstsele passar alla kaniner,  Passformen passar inte alls min standard rex och den kan vara lite besvärlig innan man lär sig hur den ska sitta 🙂

//Joanna