Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 4866 ggr
MarHai
14

Klotterplank #264

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

=)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

lollynonna
0

FÖRST!!

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Sparkle
2

#0 Naw, va söta!

*tvåa iallafall* 😉

Stressa inte...

MEN SKYNDA DIG DÅ!

Mickis1994
1

Åh har precis bokat en Berlinresa med mina bästa! <3

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

tussen12
0

Öööh, det är stressande med kaninerna.. 😓

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

[[Rabbitsforlife]]
0

Blöö, känner mig stressad. Ont som fasen pga visdomstanden och äter både pencillin, antibiotika och massa smärtstillande nu. Ska börja jobba nästa vecka och har inte ens går intro än och ska hämta hem en kattunge till helgen men har ingenting klart och nu hittade jag en stackars ensam marsvinshona på blocket som jag tycker så synd om. Någon som kan köpa den och ge den en kompis?

RebeccaG
4

Dessa små tjockisar föddes idag❤️
Blev glatt överraskad när jag såg att en av ungarna verkar vara blå😍
(bilden tagen med iPhone, så den är inte helt rättvis med färger)

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[[Hamsterby]]
1

#6 vad är det för ras? så gulliga 😍

[[dvärgkaniner]]
0

#0 vad fina

RebeccaG
1

#7 Lejonhuvad kanin😊

| Youtube

Fridaaaa
5

Hoppas på någelunda bra väder så kaninerna kan komma ut i hagen. Själv är jag sjuk 😕

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Simslish
3

Nu är nya lilla familjemedlemmen tingad , längtar tills om 2-3 veckor :D

[neptunens]
11

Kvällsmys med den här snorvalpen ❤️

Sparkle
0

#12 Åh, va söt! 😍

Stressa inte...

MEN SKYNDA DIG DÅ!

[AnimalLover1]
0

Frustrerad igen D: Gick hur bra som helst igår och imorse att bära Pix, när är han tjurig igen och springer o gömmer sig när jag satte händerna i dem positionen som jag bär fast jag egentligen skulle klappa, ledsen :(

Niniz
0

Börjat hoppträna Förgätmigej lite smått-och hon gör stora framsteg på kort tid!! En bilvande hoppkanin kanske? ;)

Sparkle
0

Jag har provat hoppning med Nejlika. När hon fick springa banan åt "fel" håll blev det fart på henne. :) Jag vet ju att hon kan hoppa högt och bra. Det har hon bevisat genom att rymma ;)

Stressa inte...

MEN SKYNDA DIG DÅ!

[AnimalLover1]
0

#16 Juste, om en kanin lär sig hoppa så bra kan man inte längre ha kompostgaller Hage utan tak va? ;)

Sparkle
0

#17 Haha, nä de brukar väl vara typ 70 i höjd så :P

Min Hage hade tak men skulle ta ut hennes unge så öppnade, då hoppade hon från hyllan. Ganska långt och högt. :P

Stressa inte...

MEN SKYNDA DIG DÅ!

NaDa...
0

*Förtröttförattkommenterangotvettigt*

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Fridaaaa
0

Åska! 😃

lovechivas
5

Äntligen kommit igång med tävlandet i år!

www.nattstad.se/lovechivas

Bloggen för alla djurälskare - www.nouw.com/lovechivas

Mickis1994
0

Höll på att dö lite när jag inte hittade Prim i hagen. Men då ser jag att hon ligger bedriv Mollys Hage och halvsover <3 Tack gode gud för tama kaniner! 🥵

Mvh Michaela Glansk.

NaDa...
0

Wiiie, för lite av lönen från lägret blev det en liten bokbeställning, med lite roliga kaninböcker i också. För andra delen av lönen blir det kaninkastrering. :D

~ Kram Nadja ♥

[neptunens]
3

Förhoppningsvis zebra-bebs om 12 dagar ❤️ Som jag längtar!

Victorica
0

Gratis jordgubbar med glass, och så har man fått se Kaninhoppning. Finns inte mycket som kan göra dagen bättre😃

Veronica

gabriella mosbach
0

#24 längtar också tills det kommer BJ ungar här hemma:)

ninen DH
0

Hatar kryp….😕

NaDa...
0

Blev en selebeställning också.. Och ett extra koppel.. Tur att nästa jobb börjar imorgon! 😎

~ Kram Nadja ♥

gabriella mosbach
0

kollar ni på fotbolls-VM?, jag hejar på Tyskland och Bambi(min belgiska jätte) hejar troligen på Belgien, hihi:)

Mickis1994
0

#29 Hejar på Holland och Brasilien i år faktiskt :D

Åh det är så spännande att ha ett kaninpar här hemma!

Mvh Michaela Glansk.

[AnimalLover1]
0

Önskar så sjukt mycket att jag kunde hålla på med hoppning, en dröm..❤️ Önskar jag kunde skaffa en hoppkanin och komma långt.. Men jag iaf att jag kommer någon vart med Pix i framtiden, typ nästa år, kanske inte tävla men uppleva det❤️

Fridaaaa
0

#29 Hoppas Holland eller Brasilien vinner (hejade på Italien men då har ju åkt ut) 🙂

RebeccaG
0

#31 Vad är det som hindrar dig?🙂

| Youtube

[AnimalLover1]
0

#33 La just upp ett inlägg med frågor om hoppning och sånt :) Det som hindrar mig till att skaffa en till kanin är för att vi inte har möjligheten att ha fler kaniner, eller jo, men mina föräldrar tycker det räcker, men då får jag vänta tills jag blir vuxen, hehe xD men jag ska försöka iallafall med min nuvarande Pix :)

RebeccaG
0

#34 Ifall du bor i närheten av Göteborg så ska VKKH ha en nybörjarkurs till hösten, där några som tävlar regelbundet hjälper dig & kaninen att komma igång👍

| Youtube

[AnimalLover1]
0

#35 Åh vad kul! :D Fast jag bor i Halmstad, lite långt bort :( Men är ju alltid bra att veta :)

RebeccaG
0

#36 Träningen är bara vid 1 tillfälle & annars hålls tävlingar ca 1 gång i månaden, så då är det ju inte så farligt med restiden då det inte är så ofta😎

| Youtube

Frosstis
0

vill skaffa en till kanin! =) kanske kastrerar tarzan i höst och köper en ny bur och skaffar en hoppkanin

Katten_
0

Varför ska allt hända mig? 😡Först kanin som somna in pga tänderna, sen en annan 3 månader senare: 12 veckors hoppkanin som somna in pga nosematos, och igår ska min hona fastna i kompostgaller… Såklart.

/Christel & kaninerna! Glad

Peak303
0

Klarar inte Grim sig så ger jag upp.. 😢

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Mickis1994
0

Precis sett The Fault in our stars, grät konstant hela filmen. Okej efter 30 min grät jag konstant. ❤️

Mvh Michaela Glansk.

RebeccaG
5

Kluddade ihop en hastig & lite halvslarvig close up av Dottir. 

Tid: ca 45min
Gjort i: Photoshop CS5
Verktyg: Wacom Bamboo Fun Pen & Touch

Först nu inser jag hur länge sedan det var jag använde ritplattanOberörd
+ hur grovt kass jag är på att göra pälsGapskrattar

| Youtube

[AnimalLover1]
0

Hmm, ett råd bara, använd INTE fingrarna för sötta lite på nosen på en gallerbitande kanin! Det kan sluta med ett hål i fingret, han bet inte tillräckligt hårt >:) för att det skulle börja blöda, men det gjorde iaf ondare än blodprov… :/ Stygga Pix!

SmillaM
0

#43 Fick också nyss ett hål i fingret av en av kaninungarna! Räckte bara fram fingret så att hon fick nosa på mig. Slutade mätt ett plåster där blodet läcker igenom 😕

Aktiv på kanin.ifokus.se

Mickis1994
0

Så satt ut annons på Gandalf. ❤️

Mvh Michaela Glansk.

NaDa...
1

#42 trodde att det var ett foto först! x) Jättefiin!!

~ Kram Nadja ♥

moomiis2
0

Torkade och sopade ur burarna och inser att det inte finns något strö hemma.. Det får bli hö denna gång då :(

Facie
3

Min lille har blivit så stor, för bara två månader var han så liten att han fick plats i mina kupade händer 😍

Pretty wise //

NinaLotta
1

Min vackra Charlie  Ett riktigt Charmtroll!;) Längtar tills att få hämta min nya ninis Charlie fru❤️

NaDa...
0

Visade sig att min bäbis från lullen var en hona och inteen hane.. Blir å spara henne endå trots att jag hade föredragit en hane ^^

~ Kram Nadja ♥

Peak303
0

Hemma från en galen tävlingshelg i Högbo. Asta plockade sista pinne till krok msv genom att vinna klassen! Zapp plockade sista pinnen i rak msv och blev svårklassad där han även sen plockade första pinnen i rak svår! :D

-'  Malin Hultman

[AnimalLover1]
0

Aaaaarrrggghhh! Är så arg! Det åskade och blixtrade som in i….. Och spöregnade! Och de regnade in i buren, in i Pix's hus och där inne blev höet blött, och sen blev allt hö i hölådan blöt också, öööööhh! Nu måste jag antagligen fixa en ny låda eftersom den var av kartong, får hitta på nåt bättre denna gång med skydd så det inte blir blött, jag vill inte isolera hela buren, då kommer det ju vara jättetråkigt för de att kolla ut, och hagen står där osv. Ja, ville bara skrika ut.

ouchie
0

#42 Jag trodde också det var ett foto, du är jäkligt duktig!  :)
#48 Alltså, han är ju jättefin!!  :)

Peak303
0

Lilla bäbisen pussas och har sig. Han älskar verkligen sin medicin med banan smak 😍

-'  Malin Hultman

Cotast
0

Weeeeeeeeeeeee, fler supertrevliga meddelanden i inkorgen. 
Fan va roligt att komma hem från jobbet till sånt😂

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

[neptunens]
2

#55, Haha! Vem har du charmat nu tro? 😃

Cotast
0

#56 Ett par (för mig) nya spännande människor👍

Det är alltid lika spännande, isn't it?😎

Sparkle
0

Nöjd med hoppträningen :)

Nejlika hoppade 50 cm långt :) Hon är bäst på vattengravar! 😃

Stressa inte...

MEN SKYNDA DIG DÅ!

Yawwisen
3

Undrar varför folk tror att jag gillar kaniner? Mina sommarlovsdagar går ju "bara" ut på att sitta i hagen med kaninen och nörda kaninsidor som KIF, städa burar och tävla var och varannan helg. Fattar inte hur dom kan lista ut att jag är kaninägare xD

[neptunens]
0

Tjoho! Mina mycket efterlängade zebrabebs är här 😍

[AnimalLover1]
0

Ååh gud vad lycklig jag är, Pix var hur duktig som helst, kan hoppade 10cm ungefär och jag kunde bära honom hur enkelt som helst, hoppas det fortsätter så :D :**

Peak303
1

Packa inför avfärden till Falsterbo imorgon 😍😎

-'  Malin Hultman

Frosstis
1

Nu har jag lämnat Tarzan uppe i stallet, kommer inte se honom på 1 månad =---(

Men en jättebra nyhet. Igår köpte mamma biljetter till 5 seconds of summer till mig, VIP soundcheck experience ♥ can't wait!!!

Saffran.
0

Shit har inte varit här inne på riktigt länge! Allt är ju helt nytt! Jag gillar det. Bilderna är ju mycket bättre och tydligare att kolla på. :)

Får försöka hänga här lite mer igen!

NaDa...
0

Sista ungen flyttade idag, och en av de vi skulle spara, Jaxon, gick bort i morse efter två dagars kamp

~ Kram Nadja ♥

Saffran.
2

Fixat ny Hage till Nemo idag! Han stortrivs. :) Den är 2,7x1,75 m. Förlåt för att bilden blir sne, lägger upp från mobilen.

[RC1393]
0

Jag är ljusrädd just nu… Logiskt sett är det takplåten som smäller i värmen men min livliga fantasi får det till fotsteg.

[AnimalLover1]
0

Mätte buren exakt nu och det var 287,5*109*105cm (L*B*H) :)

Fridaaaa
0

Nu tar jag helg 🙂

ouchie
0

#67 Hahaha! Klart det är fotsteg……..  >;)

[RC1393]
0

#70 Tur att jag kan gå ut och gömma mig hos kaninerna, haha.

[[Rabbitsforlife]]
3

Såå överlycklig just nu. Mina kaniner är awsome. Min katt är ett underbart fluffmonster. Gubben min är underbar och jag har äntligen kommit in på den utbildning jag sökt nu dom tre senaste åren! ;)

jbson
5

Hej, är ny i gruppen och vill bara säga hej! Inom en vecka flyttar de här två ninisarna 🐰🐰hem till vår familj ❤️ Längtar!

Denna kommentar har tagits bort.
ninen DH
0

Ändrat header mm. på bloggen, vad tycks?🙂 Konstruktiv kritik? http://myrabbits.devote.se/

[AnimalLover1]
0

Men seriöst D': (vet att jag alltid ska klaga men vill ju bara skriva av mig ;) ) ja, jag skulle sätta på selen på Pix, hann bara knäppa halsremmen innan han blev rädd och sprang iväg med ena framtassen i halsremmen, då blev han ännu räddare när jag försökte hjälpa honom, då sprang han in i huset, då fick jag sträcka in hela armen för att knäppa upp selen (men såklart skulle det sitta en spindel mitt framför ansiktet på mig), nu vet jag inte vad jag ska göra..

[RC1393]
2

That moment när din favoritkaraktär visar sig vara ond…😭 Varför?

[neptunens]
2

#77, Alla mina favoritkaraktärer är "badguys" och/eller sociopater, bästa sorten ju! Haha😉

[RC1393]
0

#78 Haha, verkligen!

Saffran.
4

Ja så kan man ju också göra om man vill…

Cotast
5

Funderar starkt på att ringa en annons på blocket och rädda några stackars kaniner. Smulan har varit väldigt deppig sedan Hope somnade in och jag tror att hon skulle må bra av en annan honas sällskap, inte bara grabbarnas🤔

Då kommer nästa fråga; Vilken kanin är i mest behov av ett värdigt liv?😕

Fridaaaa
0

[[Rabbitsforlife]]
0

Putt!!! Min vackra tjej Idun visade det sig idag att det är ju inte alls en tjej utan en kille!!

[AnimalLover1]
0

Jahapp, då trampade man i en stor hög kaninbajs, och just då skulle man också gå barfota… Och en till dålig nyhet, igår var jag på Arken Zoo och kollade, då såg jag ju massa djur, kaniner tillsammans som bodde i en typ 100*50 70*50, det var inte lika långa längsta sidor.. Sen fick de en maaaaassa kraftfoder, bet inte om det var godisblandning eller Rabbit Royale då det var sånt godis i men ändå ha kunnat vara Rabbit Royale, och de flesta var små ungar, tror knappast att de kunde vara mer ön 8 veckor men åtminstone 6 veckor tror jag att de var, små iallafall men synd att man får sälja så tidigt, de såg så trötta och uttråkade ut, ville bara ta hem då små stackarna D:

Cotast
0

Åååååh!!
Jag ORKAR inte!

Peak303
3

Älskar Pingus fällning.. 😂

-'  Malin Hultman

Maccas100
0

Iväg och jobba. Trött. Tur man har ledigt onsdag torsdag iaf. :)

[Sockertoppens_kaniner]
0

Kaninungar till salu! PMa vid frågor och intresse! :)

emiliaotodd
0

min kanin blev 6 år i fredags! 😃

Do not forget to smile!

Sparkle
0

*suck* Grannhanen kom över för 3:e gången i år. De verkar ha problem med att förstå att vi inte vill ha belgiska jätteblandningar när som helst.

Stressa inte...

MEN SKYNDA DIG DÅ!

Sparkle
0

Finns det typ lejonrexar? En kanin vi hade fick typ lång rexpäls på vissa ställen :)

Stressa inte...

MEN SKYNDA DIG DÅ!

NaDa...
0

#91 min Carmen är "rex fusch" (dvs låång rexpäls över hela kroppen) så skulle inteförna mog om det fanns lejonrex :)

~ Kram Nadja ♥

Sparkle
0

#92 Okej :)

Stressa inte...

MEN SKYNDA DIG DÅ!

[Sockertoppens_kaniner]
0

#91 Vet inte om det är såhär du menar, men min hane är hermelinrex med en liten man. Så han har ju rexpäls plus en liten lejonman. :)

Sparkle
0

#94 Ja typ. En av våra ungar fick ju en  "kjol" och man.

Stressa inte...

MEN SKYNDA DIG DÅ!

Nikki&Trixie!
2

Min lilla Trixie, snart 9 veckor! 🙂

| Instagram : @kaninen_trixie|

| Mail : mimisdotter@gmail.com |

Greenberry
1

När min kanin Zofia var innekanin. Blomkrukan var en plats som hon var ofta på och låg där och chilla xD

[Sockertoppens_kaniner]
0

Två ungar kvar ur drinkkullen! Det är de båda honorna Tequila Sunrise och Rainbow som är otingade. De är snälla och nyfikna. :) PMa vid frågor och intresse!

[neptunens]
8

Charm-apa 😍

Fridaaaa
0

Drygt med långa pass på jobbet. Bara utfodring och snabbkoll med kaninerna. Aja jobbar kväll imorgon så hinner det bli mer tid 🙂

Sparkle
0

#99 åh så söt! <3

Stressa inte...

MEN SKYNDA DIG DÅ!

[Kaninerwe]
2

Går nu att tinga en unge ur "chokladkullen". Jag har Japp (viltgrå med svag white teckning, hane), Twix (Albino, hane), Bounty (vit-blåögd, hona), Mars (synetisk vit-rödögd, hona) och Snickers (synetisk vit-rödögd, hane) de är lejonhuvade dvärgvädurar. Maila wilma_e@live.com vid intresse :')

Peak303
2

#102 Rekommenderar dig att skapa en egen säljes tråd för dina kaniner då denna tråd är till för att prata om annat än försäljning. 

Sen skulle det vara bra om du i din säljes tråd skriver om föräldrarna och deras föräldrar. Vad det finns för färger? Vad kaninerna är till för? Har dem stamtavla? Osv osv.

Sen skulle jag även vilja säga att syntetisk vit rödögd inte är en färg utan något man kallar en kanin som till synes ser vit rödögd ut. Ägde själv kaninen som på kaninfärg.se visas som syntetisk vit rödögd.

-'  Malin Hultman

[Kaninerwe]
0

#103 Okej , tack för tipsen :)

[moapetrova]
0

Fått ett super sött ljusrosa koppel av en bekant, perfekt till Betty eftersom hon snart blir 3 månader och ska då börja tränas med sele.

[RC1393]
0

En sjuk skata hade turen nog att stöta på mig, så nu lider hen inte mer😕

Juliastrom
0

Svårt att få ninisen min att sitta still i famnen… vilket gör det ännu svårare att bonda med henne

NaDa...
0

Igår gick min älskade Medusa bort, så har spenderat hela dagen med att få ihop hennes gamla sambo Elvis och mitt morochdotter par. Lite skakigt fortfarande men de bor endå ihop som en trio från och med nu.

~ Kram Nadja ♥

[AnimalLover1]
7

Vill bara säga en sak, hmm hur ska jag börja.. Jo, jag är skittacksam över att kanin iFokus finns, om inte det fanns skulle jag nog inte kunna så här mycket om kaniner, faktiskt inte, tror inte jag skulle ha letat efter ett annat kaninforum då det var en som tipsade mig. Och ja jag är jätteglad över all hjälp och tips? jag fått, och det är några personer som hjälpt mig lite mer eftersom jag var lite dum förr ;) så ett stort tack till er! Om det inte vore för kiF kanske jag inte skulle haft Pix, eller nej det skulle jag inte för det var faktiskt en tjej här som skickade en annons till mig som hon hittade eftersom jag skrev här att jag sökte kastrerad hane, jag hade vart en så oseriös kaninägare att jag skäms.. Men folk här har faktiskt liksom stöttat mig på något vis, även om jag fick lite hårda kommentarer ibland, men det är jag glad för, för då skärpte jag mig verkligen och senaste året har jag blivit seriösare, nu självklart är jag en seriös kaninägare, älskar kaniner, är beroende av kaniner, vill alltid att de ska ha det bra osv. Men jag ville bara säga; tack! För att kanin iFokus finns och den hjälp jag fått! Haha känns som en gala typ där man tar emot pris, sen tackar man de som hjälpt en haha xD

IdaL
4

Bästa bebisarna 😍

Peak303
4

Fotade en supersöt apa idag 😍

-'  Malin Hultman

[anonymie12]
0

Hur gör ni ert eget hö till kaninerna?

jbson
0

Är på jobbet och måste egentligen sova, men det finns ju så mycket att läsa här inne på sajten…

jbson
1

Det stora söndagsnöjet, sitta och plocka upp bajs i hagen… Underbart med lite egentid!

Peak303
1

Fotat hästar 😎
http://typisktmalin.blogg.se/

-'  Malin Hultman

[Kaninerwe]
0

Mimmi försökte nyss smaka på vin från vinkartongen. Knas kanin xD

[AnimalLover1]
0

Jag tror faktiskt starkt på Pix inom hoppningen, om han verkligen vill kan han faktiskt komma långt, det tror jag. Han kan hoppa långt, och högt, och han tar verkligen sats. Men han skulle då inte kunna bli så duktig som en hoppkanin nej, men han är ändå duktig tycker jag :) Fast vi tränar ju fortfarande miniklass men.. xD

[moapetrova]
0

Ska fara på djuraffären och checka efter lite leksaker till Betty!

Mickis1994
2

Min nya tös Nonjans Rain "Humla"

Mvh Michaela Glansk.

hannis :)
1

#119 åh va söt! Är belgisk hare inblandad? :) Ååh jag åker till sverige imårgon, hur ska jag kunna lämna mina gosetussar?!

med vänliga hälsningar Hanna & djuren

AkaiTsuki
0

Någon som vet ca hur mycket 70 gram av selective kaninfoder är i deciliter?

//Joanna

NaDa...
0

Man ska inte bli kär i en kaninras när man inte får/kan skaffa fler niner. Men alltså, en viltgrå/ Bourgogne/ vit blåögd/ Chinchilla Hermelinkille skulle jättegärna bo hemma hos mig just nu. Brukar inte bry mig om ras eller färg men alltså… 😍😭

~ Kram Nadja ♥

[RC1393]
0

Igår var ett riktigt fangirlmoment för mig, såg en svart fjäril och jag bara: Dafuq?! En hell butterfly?! 🤪

Peak303
2

Mys ❤️
Snowflake's Bentley och Övarps Arabella

-'  Malin Hultman

Frosstis
0

Kommit hem från 2 v i england=))

kanin och häst
0

Ååh vad jag längtar tills jag får träffa "mina" små tjejer!:/ vi tog ju hem två niner från Svergie åt en uppfödare i Finland(i närheten där vi bor) och längtar tills vi kan hälsa på dem!:/

Ett liv utan djur är inte värt att leva

[hattifnatten]
1

#81   Nu har du kanske hunnit hitta en kanin redan, men ett tips? annars är typ djurskyddsföreningar, som tar hand om upphittade djur, tex http://www.djurskydd.com/

NaDa...
0

Nu är sommarlovet över för min del, imorgon är det full rulle i skolan igen!

~ Kram Nadja ♥

lollynonna
0

#128 vi börjar den 21 och jag längtar haha

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Peak303
3

Lycklig tjej ❤️

-'  Malin Hultman

Maccas100
0

Skaffat en ny bur till Moses. Behövt uppgradera sen lagändringen kom(hade dock tänkt att göra ändå när han hade blivit lite större). 
Så nu har vi gått från en 100-bur till en 140. Har redan sett en del glädjeskutt i buren. :)

RebeccaG
0

Neeeej!😭
Har blivit förskyld dagen innan tävling😢

| Youtube

[AnimalLover1]
0

Skulle vattna gräset i hagen med tung hink och så dum som jag var slängde jag vattnet över gallret istället för att kliva in i hagen och hälla, och rätt var det var så föll jag framlämges för hinken var för tung kch föll rätt över gallret.. Och gissa om den blev böjd och inte går att böja tillbaka…. O.o

Facie
1

Igår lämnade vi bort vår lilla sötsak för en vecka så vi ska åka på utlandssemester. Även fast man vet att det kommer bli bra så känns det jobbigt, ingen kan ju ta hand om honom som vi ;)

Pretty wise //

Peak303
0

Imorgon börjar jag på min praktikplats där jag ska vara i 3 månader! *nervös*

-'  Malin Hultman

Frosstis
0

it's my birthday!!😊😊

Frosstis
0

it's my birthday!!😊😊

NaDa...
0

#137 GRAAATTIIIIS!! :D

~ Kram Nadja ♥

Frosstis
0

Taaack :))) ^^D #138

Evelina!
1

Städat mina elva kaninburar! Känner mig nöjd!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

farvendal
0

Idag är Jolt billig. Han kissade i sängen, vilket inte hänt sedan han kastrerades för 2 år sedan. Fattar ingenting. Tur för honom att han är så söt att det inte går att vara arg på honom..

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Cindy S
0

Hermelin, dvärgsscheck och lejonhuvad, det är väl de minsta raserna?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Maccas100
0

Det går verkligen upp och ner med Moses i hur lätthanterlig han är. Sen jag fått honom har det gått i perioder hur lätt han är att handskas med. Vissa veckor har det gått jättebra att ta upp och greja, andra så har det varit svårare. Som nu, då han gärna knallar in till hörnet och sätter sig när jag kommer. 
Spenderar ändå mycket tid med honom, ger godsaker(som han förövrigt käkar upp, men sen är det tillbaka till hörnet just nu…), bara sitter med handen i buren utan att göra något osv. Sen så är han ju snart 7 månader, så kan tänka mig att det kan vara lite tonårs-trots också kanske? 
Lite frustrerande är det ju. 😛

Evelina!
0

#142 Du glömmer dvärgharen som är den allra minsta kaninrasen.

Cindy S
0

#142 Ok. Dvärghare har jag inte läst mycket om.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Cindy S
0

Finns det en tråd där man rekommenderar uppfödare? Ifall man köpt från någon och kan rekommendera dem? Kan ju hjälpa i annonsjungeln.

Jessica Jones (2015-)

Fridaaaa
0

Milly har lyckats rymma & får inte tag på henne, hittar inte henne heller 😕

Frosstis
0

Fick en macbook pro idag, gillar den men tycker det är jobbigt att man behöver klicka för att trycka på någonting istället för att bara trycka lätt med fingret

Fridaaaa
0

Fortfarande inte infångad :(

[RC1393]
0

#149 Har hon synts till nånting? Hoppas du får tag på henne igen!

Fridaaaa
0

#150 Infångad nu! 🙂
Japp hon skuttade runt på tomten men fick aldrig tag på denne, snabb som en vessla och smart men nu är hon inne 🙂

missan´s
0

Någon som har någon koll på hur det ligger till med Månadens Kanin Augusti?

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Fridaaaa
0

#152 Kommer när det kommer 😉 Kanske inte hinns med på samma sätt nu när skola mm har börjat osv 🙂 Bästa är att vänta eller pma sajtvärd/medarbetare

Cotast
0

Dagens överraskning - en låda med kaninungar ._. 
Tog hem en omplaceringstös för en månad sedan ungefär och idag hade hon fött 8 ungar, varav samtliga levde. 

Vet inte ifall jag ska skratta eller gråta😐

[RC1393]
0

#151 Härligt!🙂

#154 Rent ut sagt: förjävligt! Hur tänkte man där liksom?

Cindy S
0

Jag ser en massa sötnosar som säljs som jag vill köpa, som antingen är alldeles för långt borta eller som jag helt enkelt inte kan köpa ändå, för jag har varken bur, veterinärbuffert eller pengar för kaninen på flera månader.

Jessica Jones (2015-)

Cotast
0

#155 Inte alls?🤔
Funderar på att ta bort ungarna. Mamman är väldigt mager och jag har ingen som helst aning om vem som är pappan eller vad dem kan bära på för skit.

Cindy S
0

Kontakta omplaceringshemmet och be om råd. Kanske de kan stödmata, annars hjälpa till med avlivningen. Det är de skyldiga dig. Annars kan du fråga på reptilforum om någon vill ha dem. Många ormägare avlivar själva med koldioxid, då somnar de bara in.

Jessica Jones (2015-)

Cotast
0

#158 Jag har haft kaniner i 15 år och är mer än medveten om hur man stödmatar. Jag tar inte bort dem för att dem inte kommer klara sig, utan för att jag vill inte skicka ut dem till familjer utan att veta vad dem kan bära på.  
Jag är utbildad djurvårdare så jag är mer än kapabel att avliva själv.

Cindy S
1

Ok? Det är svårt att tyda tonfall men blev jag nyss avsnäst för att jag gav kostnadseffektiva råd hur du kan ge "problemen" till andra? Jag har svårt att veta att anta att varje kaninägare på forumet har avlivningsredskap hemma…

Jessica Jones (2015-)

Cotast
2

#160 Redskap? Jag har två händer, mer behöver jag inte. 

Jag skrev att jag skulle ta bort ungarna, dem är nyfödda så det gör plågan kort. 
Hade jag velat ha hjälp eller undrat något så hade jag frågat efter det.

[RC1393]
0

Blev så arg precis när jag såg en serie och min favoritkaraktär som redan var halvdöd blev nermejad av en av sina egna "kamrater". Skrek i kudden i protest tills hjälten räddade honom. Är förvånad att ingen kom för att se om jag verkligen mådde bra. Kommer bli svårt för mig att flytta in i lägenhet sedan efter gymnasiet😛

Cindy S
3

Du är på ett diskussionsforum med hjälpsamma människor, vad hade du förväntat dig? Att vara medvetet avvisande är onödigt när du hade kunnat ignornerat.

Jessica Jones (2015-)

missan´s
0

Äntligen häst-dax idag! Gud så kul! 😃

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Frosstis
0

Bra mat som får kaniner att gå upp i vikt ? =)

Fridaaaa
0

#165 Blanda i solrosfrön eller lite havre bland pelletsen 🙂 Fungerat bra här i alla fall

[neptunens]
0

Det tar verkligen lusten ur mig att vara såhär på gränsen för att tippa över och ge upp mina japsar. Suck.😕
Jag behöver hitta tillbaka till motivationen snarast annars kommer det här att gå åt skogen.

Evelina!
0

#167 Nu vet jag inte vad det är som gör att du tappat motivationen eller vad du gjort för att hålla den vid liv, men när jag börjar bli "trött" på mina kaniner hjälper det alltid att åka bort över en natt (då behöver man ingen kaninvakt heller så länge de har stora hö och vattenbehållare) och sen komma tillbaka till dem med nya friska tag :) Kanske behöver du vara ifrån dem längre, men testa ett dygn i alla fall.

Maccas100
0

Inatt/tiiiidigt på tisdag påbörjar jag min 1-åriga bagar och konditor-utbildning. 
Lite nervös sådär. 
Funderar lite över hur det blir med matning av Moses. Kommer gå upp klockan 3, iväg 4, och komma hem igen vid 12.
Han brukar alltid få sina pellets klockan åtta, kväll och morgon, men nu får det nog bli lite annat. Alternativt om man kan lita på pojkvännen att han kommer ihåg på morgonen… 🤔

Love Lejonhuvadekaniner
0

Njuter av att sitta i hagen

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Fridaaaa
0

Varit relativt varmt idag. Gått med hundarna, fixat med kaninerna och så. Ella & Iza är fortfarande i hagen, snart dags för dem att gå in. Blir mörkt snabbt

Frosstis
1

Kommer sakna dig så mycket mitt hjärta.

jbson
0

Mys pys 🐰❤️😘 är så himla glad i våra mysninisar…

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer