Fri frakt! (23/8-24/8)
Ville bara tipsa om att teddytassen har fri frakt tills idag :)
Hmmm… Hen avlar på kaniner men säljer hamstervadd vilket är farligt. I och för sig så är det ju KANINavel, inte hamsteravel, men i alla fall.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#1 Vad menar du?
#1 Va? Teddytassen säljer inte enbart till kaniner om det är det du menar?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
1 menar nog att en person som är erfaren och håller på med Avel kanske borde veta bättre än att sälja en produkt som är farlig och rent av dödlig för hamstrar.
#4 Fast avlar inte personen på hamster (vilket jag inte tror hon gör?) så vet kanske inte personen det? Dessvärre många som säljer sånt 😕 Även annat som egentligen inte är bra för djur så 😕
Men ja borde spridas mer vad som ärbra & inte.
#5 Nej, precis tror inte heller att hon avlar på hamstrar.
Kanske skulle skicka ett mejl och säga att det är farligt och se om hen tar ut det ur sortimentet.
tvärr finns ju hamstervadd att köpa överallt. Vi har det t.om i mataffären här hemma.. Det är ju inte alla som vet att det är farligt.
#6 Nej tyvärr är det så. Mer bra info kring skötsel, kost mm kring våra husdjur borde spridas! 👍
Jag kan ju ta och slänga iväg ett mejl. - Nu skrev jag på facebook, eftersom jag inte hittade någon mejl.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Se vad trevligt svar jag fick: "Hej Caroline, det finns många typer av hamstervadd och den här varianten är mer som "luftig bomull" och ska därmed vara ofarlig att använda. Mina hamstrar har alltid haft denna sort under flera års tid utan några som helst problem. Är det någon som är av annan åsikt får ni gärna påpeka detta men än så länge har jag inte hört en enda negativ kommentar om just denna produkt vilket har lett till att den är kvar i sortimentet. Med vänlig hälsning Sofie" Om det är sant vet jag inte, men jag blev gladare i alla fall.
Jessica Jones (2015-)
#9 Det var snällt att hon svarade men det är just det att den är som bomull som gör att den är farlig.
Det kan fastna runt tassar och andra kroppsdelar och strypa blodflödet och tillslut så dör kroppsdelen.
Tråkigt att hon inte var mer påläst om det.
Jag antog att just det luftiga betydde att den drogs isär lätt? Jag kan ju fråga.
Jessica Jones (2015-)